دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 12:55
در گفت‌و‌گو با آنا؛

محمود مشحون: 150 کشور به سود بانوان مسلمان رای دادند/ از نظر قانونی بانوان حق شرکت در مسابقات غرب آسیا را ندارند/ متاسفم که بائرمن دروغگو هم شده است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در نشست میان دوره‌ای فیفا 150 کشور به حضور بانوان ایرانی و همچنین دیگر بانوان مسلمان با حجاب اسلامی در میادین رسمی رأی مثبت دادند.
کد خبر : 177309

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره موافقت فیبا با پوشش بانوان ایرانی در میادین بین‌المللی گفت: «خدا را شکر اتفاق میمون و خوشایند برای بسکتبال بانوان ایران رخ داد. بعد از بازی نمادین دو تیم کوشا سپهر سبلان و نفت تهران مقابل نماینده فیبا تقریبا کار تمام شده بود اما باید کمی صبر می‌کردیم تا در جلسه میان دوره‌ای فدراسیون جهانی بسکتبال به صورت رسمی این موضوع اعلام می‌شد.»


وی ادامه داد: «خوشبختانه در این جلسه تمامی کشورها به نفع ایران پرچم سبز را بالا بردند و حدود 150 کشور به حضور بانوان ایرانی با حجاب اسلامی در میادین رسمی رأی مثبت دادند. در این راه همه به ما کمک کردند و خوشحالم که این اتفاق تاریخی برای بانوان ایران رقم خورد و سد از جلوی پایشان برداشته شد.»


مشحون در پاسخ به اینکه فدراسیون جهانی فیبا حضور بانوان را به اول مهر ماه موکول کرده و تکلیف حضور بانوان در مسابقات غرب آسیا چه می شود، عنوان کرد: «طبق آرای همه کشورها قرار بر این شد که بانوان ایرانی از اول اکتبر در میادین رسمی شرکت کنند اما با توجه به اینکه مسابقات غرب آسیا پنجم خرداد ماه در اردن برگزار می‌شود ما در حال رایزنی هستیم تا بانوان بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. برای این موضوع هم توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال امشب جلسه‌ای را با نمایندگان فیبا برگزار خواهد کرد تا اگر بتوانیم حداقل تاریخ مسابقات را به عقب بیندازیم. ما در حال تلاش هستیم تا بتوانیم در این مسابقات مجوز شرکت بگیریم اما باید دید شرایط به چه صورت پیش می رود و ضمن اینکه نباید آنها را زیاد عصبانی کنیم.»


وی عنوان کرد: «مهم این اتفاق تاریخی بود که برای بانوان بسکتبالیست رقم خورد. به هر حال به صورت قانونی بانوان ما در تاریخ 5 خردادماه نمی توانند در مسابقات غرب آسیا شرکت کنند. رایزنی ها انجام می شود اما نباید بیش از اندازه آنها را عصبانی کنیم. خدا را شکر همه کشورها از ایران حمایت کردند و همه به نفع ما رای دادند.»


مشحون در پاسخ به این سوال که بائرمن اعلام کرده طبق قرارداد از ایران رفته اظهار کرد:‌ «این موضوع صحت ندارد. در جلسه میان‌دوره‌ای فدراسیون جهانی بسکتبال همه از کاری که بائرمن با تیم ملی بسکتبال ایران انجام داد تعجب کرده بودند. او شخصیت بالایی داشت و همیشه در کارش صداقت داشته اما متاسفم که حالا دروغ‌گو هم شده است. زمانی که یک مربی از کشوری که با آن چهار سال قرارداد داشته می‌رود باید توافق صورت بگیرد اما در مورد این موضوع یک طرفه عمل کرد. بائرمن قرار بود پنج روزه به ایران برگردد و حتی مبلغی هم پول از ما گرفته بود اما نمی‌دانم چرا به یک‌باره تصمیمش عوض شد. او خودش در مصاحبه آخری هم عنوان کرده از این کارش پشیمان است اما نمی‌دانم حالا چرا نشر اکاذیب می‌کند.»


رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان به آخرین وضعیت پرونده او اشاره کرد و گفت:‌ «پرونده‌های حقوقی معمولا زمان‌بر هستند و از طرفی هزینه‌های سنگینی هم برای ما دارند. فدراسیون باید چند هزار یورو پرداخت کند که همین موضوع، کمی کار ما را به تاخیر انداخته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته