دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1396 - 10:28
خبر خوش برای بانوان؛

موافقت فیبا با پوشش بانوان بسکتبالیست/ احتمال حضور نمایندگان ایران در مسابقات غرب آسیا

فدراسیون جهانی بسکتبال با پوشش زنان مسلمان بسکتبالیست در مسابقات بین‌المللی موافقت کرد.
کد خبر : 176833

به گزارش حبرنگار ورزشی‌آنا،فدراسیون جهانى بسکتبال با حضور زنان و دختران محجبه ایران با پوشش اسلامى در میادین بین المللى موافقت کرد. محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال با اعلام این خبر از محل برگزارى اجلاس فیبا در هنگ کنگ گفت: «صمیمانه از سلطانى فر و دولت محترم براى حمایت از این رشته و احقاق حق دختران بسکتبالیست کشورم تشکر می‌کنم و با نظر فدراسیون جهانى، از اول اکتبر (مهرماه امسال) دختران ایرانى با حجاب اسلامى می‌توانند در مسابقات بین المللى شرکت کنند.»


پیش از این مسابقه نمادین بین دو تیم کوشا سپهر سبلان و گاز تهران در 24 فروردین 96 با حضور نماینده فیبا در تهران برگزار شده بود، اما تصمیم‌گیری نهایی در مورد حجاب بانوان ایرانی به جلسه 14 و 15 اردیبهشت ماه فدراسیون جهانی بسکتبال موکول شد که امروز محمود مشحون خبر تایید شدن حجاب بانوان را رسما تایید کرد.



فاطمه کرم زاده نایب رییس بسکتبال بانوان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره تاییدیه یازی بانوان با حجاب از سوی فیفا گفت: «‌بهترین خبری بود که شنیدم. برای موافقت حضور بانوان ایرانی با حجاب اسلامی سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و فریبا محمدیان معاونت امور بانوان و فدراسیون بسکتبال همه تلاش کردند. خوشحالم که این اتفاق برای بانوان ایرانی افتاد و از اول مهر ماه بانوان ایرانی با حجاب اسلامی به صورت رسمی می توانند در میادین حضور داشته باشند.»


وی در پاسخ به اینکه بانوان در خرداد ماه می توانند در رقابت های غرب آسیا حضور داشته باشند یا خیر، گفت:« فیبا به صورت رسمی اعلام کرده که بانوان ایرانی می توانند از اول مهرماه در میادین حضور پیدا کنند؛ اما با توجه به اینکه مشحون رئیس کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیاست، به احتمال زیاد رایزنی می کند تا دو تیم کوشا سپهر سبلان و پالایش نفت آبادان در این رقابت ها شرکت کنند. ضمن اینکه این دو تیم از مدت ها قبل تمرینات خود را آغاز کرده اند و آماده حضور در این مسابقات هم هستند.»



انتهای پیام/

برچسب ها: بسکتبال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته