۰۷/ اسفند /۱۴۰۳

تبیین ۸ پروژه جدید در توسعه صادرات ایران

سازمان توسعه تجارت ایران برای سه ماهه نخست سال جاری ۸ اولویت را برای پروژه‌های راهبردی خود تعریف کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در راستای نیل به اهداف صادرات در سال جاری، سازمان توسعه تجارت ایران برای سه ماهۀ اول امسال پروژه‌های راهبردی تعریف کرده است. با این هدف، دفتر اروپا و آمریکای معاونت توسعۀ بازارهای صادراتی به معرفی پروژه‌های ‌پیشنهادی خود پرداخت.


ابوالفضل کوده‌ئی، مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا، در این خصوص گفت: به این منظور تعداد ۸ پروژۀ تخصصی پیشنهاد شده است که برای نحوۀ گردش کار، اجرا و همچنین شناسایی و تعیین کارشناسان و مدیران پروژه‌ها برنامه‌ریزی لازم در حال انجام است.


وی افزود: در شناسنامۀ هر پروژه اطلاعات کامل و لیستی از مراحل پیشرفت و محورهای آن نیز ذکر شده است.


پروژه‌های پیشنهادی این دفتر به شرح زیر، در حال پیگیری و تصمیم‌گیری است:


۱. سامان‌دهی حضور مؤثر بخش خصوصی و اتحادیه‌ها در هیات‌های تجاری خارجی این حوزه

گوشتیران
قالیشویی ادیب

۲. ساماندهی و تعریف مکانیسم پیگیری تفاهمات امضا شده با کشورهای خارجی مربوطه


۳. ارزیابی و تأثیر موافقت‌نامه‌های تجارت ترجیحی در تجارت خارجی کشور


۴. طراحی مکانیسم یکپارچه تهیۀ گزارشات اقتصادی در معاونت مربوطه


۵. برنامه‌ریزی برای توسعۀ بازار روسیه


۶. تعریف و شناسایی پروژه مشترک تولیدی-صنعتی با طرف‌های اروپایی در ایران با کمک بنگاه‌های بخش خصوصی


۷. ارائۀ راهکار برای توسعۀ صادرات محصولات صنعتی به اروپا (تعیین نوع کالا و راه‌های توسعۀ صادرات)


۸. توسعۀ بازارهای صادراتی کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان


مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا از تمامی فعالین اقتصادی و بنگاه‌های بخش خصوصی خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این پروژه‌ها ارائه نموده و جهت ارتباط با دفتر اروپا و آمریکا با شماره تلفن ۲۲۶۶۴۰۰۷ و شماره فکس ۲۲۶۶۴۰۱۹ تماس حاصل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر