دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1396 - 07:57
با حضور مسئولان

استادان، کارکنان و دانشجویان جانباز واحد کرج تجلیل شدند

مقارن با میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) و روز جانباز از استادان، کارکنان و دانشجویان جانباز این واحد دانشگاهی تجلیل و قدردانی شد. در این مراسم که با حضور معاونان و تعدادی از مسئولان دانشگاه برگزار شد، جمعی از جانبازان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز حضور داشتند.
کد خبر : 176455

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا رحیمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در این مراسم روز معلم و روز جانباز گفت: «ایام گرانقدر و باارزشی همچون ولادت امام حسین(ع) و روز کارگر را پشت سرگذاشتیم و امروز ولادت امام زین‌العابدین و حضرت ابوالفضل(ع) روز معلم و روز جانباز را گرامی می داریم.»



رحیمی ادامه داد: «کسانی که جسم و جانشان را در دوران دفاع مقدس تقدیم کردند دارای مقامی ارزنده، قابل تقدیر و ستودنی هستند. سمبل ایثار و جانبازی در تاریخ پرافتخار شیعه، حضرت ابوالفضل (ع) هستند که این کمترین قادر به بیان عظمت ایشان نیستم.»


وی با اشاره به خاطرات خود در دوران دفاع مقدس و در عملیات شلمچه گفت: «دوستان زیادی را دیدم که جانباز شدند و چه دردها و سختی هایی را برای اعتقادشان و برای اینکه ما امروز در آرامش باشیم متحمل شدند.»


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج افزود: « تا زمانی که سختی های این عزیزان را از نزدیک مشاهده نکنیم، نمی توانیم چگونگی زندگیشان را درک کنیم. اگر اکنون به راحتی این مراسم را برگزار می کنیم، در واقع مدیون ایثارگری جانبازان فداکارمان هستیم.»


دکتر رحیمی با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم گفت: « سه میم، مدرسه، مشق و معلم کنار هم قرار می گیرند، تا روز معلم را گرامی بداریم» .


مدیر کل امور فرهنگی واحد کرج هم با ذکر حدیثی از حضرت امام زین العابدین(ع) که فرمود: اتصال به ارزش ها انسان را ارزشمند می کند؛ تاکید کرد: «کسب علم و دانش نیز ارزش است و اگر هر اتفاقی هم بیفتد کلاس علم و دانش تعطیل نخواهد شد و لذا انسان با کسب این ارزش، خود نیز موجودی ارزشمند می شود.»


حجت الاسلام والمسلمین عبدالله انصاری با اشاره به اینکه اولین آیه ای که بر حضرت پیامر(ص) نازل شد در خصوص کسب علم و آموختن بود، بر ضرورت کسب علم و دانش و تاکید بر آموختن در دین اسلام تاکید کرد.


وی افزود: «شهدای انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس نیز با اقتدا به شهدای کربلا گام برداشتند و همین اتصال به ارزش ها آنها را مقدس و ارزشمند کرده است.»


انصاری به ذکر خاطراتی از یکی از استادان جانباز دانشگاه پرداخت و تصریح کرد: «حفظ و یادآوری ارزش ها بر ما واجب است و اگر ما امروز به عنوان گرامیداشت جانبازان و ایثارگران گرد هم جمع شده ایم؛ فقط برای حفظ و یادآوری این فداکاری­ها و اخلاص­ها و جانفشانی­ ها و در یک کلام حفظ و یادآوری ارزش های دین، انقلاب و نظام مقدس اسلامی است.»


در ادامه این مراسم از تعدای از استادان و کارکنان جانباز و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته