دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 12:55

چاپ مقاله ISI عضو هیئت علمی واحد مراغه در مجله معتبر آمریکا

مقاله علمی دکتر ودود نجاری عضو هیئت علمی گروه آمار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در مجله کشور آمریکا به چاپ رسید.
کد خبر : 17644

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله علمی با عنوان Generators of copulas and aggregation (مولد‌های توابع مفصلی و تراکمی) با ایمپکت فاکتور ۹/۳ (سه و نه دهم) و جی. آر. کی ۹۵/ در مجله «Information Sciences» ا زسوی ناشر Elsevier به چاپ رسید.


این محقق درباره مقاله اش گفت: بدون شک دلیل اینکه در اکثر مباحث کاربردی کاپولاس از کاپولاهای ارشمیدسی استفاده می‌کنند وجود مولد کاپولای ارشمیدسی است که کاپولاسهای چند متغیره را بصورت تابع یک پارامتری بیان می‌کند و نیز نقش اساسی در محاسبه اندازه‌های کاپولاهای ارشمیدسی، از قبیل ضرب همبستگی کندال، اسپیرمن، گینی و نیز محاسبه همبستگی در دنباله‌ها و سایر اندازه‌های کلاپولا را بر عهده دارد.


نجاری افزود: در این مقاله هدف اصلی بررسی و تعیین توابع تراکمی (aggregation) است که حافظ مولد‌های کاپولاس ارشمیدسی هستند. همچنین روشی کارا معرفی می‌شود که از سوی توابع تراکمی (aggregation) بتوان از هر مولد موجود مفروض، مولد‌های جدیدی برای این خانواده از کاپولاس تولید کرد.


در سال گذشته تعداد بیش از ۲۰ مقاله ISI دارای IF در این دانشگاه به چاپ رسیده است که بیش از ۳۰ درصد آن دارای جی. آر. کی بالای ۷/ بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته