دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1396 - 11:26

مقاله عضو هیات علمی واحد شبستر در مجله بین ­المللی نمایه شد

مقاله عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در مجله electric power component and systems از مجموعه مجلات انتشارات Taylor and Francis که جزو مجلات بین ­­المللی نمایه شده است، به چاپ رسید.
کد خبر : 175911

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله دکتر علی دقیق عضو هیات علمی واحد شبستر با عنوان «طراحی بهینه ژنراتور سنکرون آهنربای دایم­شار محور بدون هسته با هدف کاهش هزینه و با در نظر گرفتن مدل بهبود یافته شارژ نشتی آهنربا» در مجله electric power component and systems از مجموعه مجلات انتشارات Taylor and Francis که جزو مجلات بین ­­المللی نمایه شده درWeb of Science (WOS)، ISI است، به چاپ رسید.


موضوع مقاله طراحی بهبود یافته ژنراتور سنکرون مغناطیس دائم­شار محور بدون هسته با هدف کاهش هزینه مواد مصرفی به کار رفته در ساخت ژنراتور است.


این ژنراتورها امروزه در کاربرد توربین­ های بادی مورد توجه خاصی قرار گرفته ­اند. استفاده از ساختار بدون هسته استاتور سبب کاهش تلفات و افزایش بازده آن شده و در کل وزن تمام شده آن را کاهش می دهد.


علی دقیق استادیار برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و یکی از اعضای هیات علمی فعال واحد شبستر در حوزه پژوهش است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته