دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 10:59
در دانشگاه آزاد واحد شبستر؛

کتاب «راهکارهایی برای آسان زیستن» چاپ و منتشر شد

کتاب «راهکارهایی برای آسان زیستن نوشته ریچارد کارلوس» از سوی رزیتا فخیمی فرهادی عضو هیئت علمی واحد شبستر و عباس خوش‌خبر عضو هیئت علمی واحد تبریز ترجمه و از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر منتشر شد.
کد خبر : 17575

رزیتا فخیمی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره انتخاب این کتاب برای ترجمه گفت: با توجه به تجربیاتی که از طریق برخورد با افرادی که به دلایل مختلف برای مشاوره مراجعه می‌کنند به دست آورده بودم. این کتاب که حاوی یکصد راهکار ساده، عملی برای مقابله با اتفاقات ناگوار و لذت بردن از زندگی است، را برای ترجمه انتخاب کرده و اطمینان دارم راهبردهای این کتاب به خواننده کمک خواهد کرد زندگی را با ظرافت هر چه تمام‌تر به گونه‌ای منعطف‌تر پیش ببرد.


وی با توجه به دو شرط اساسی برای سازگاری و انطباق که شامل ۱) چیزهای کوچک را بزرگ نکنید. ۲) همه چیز در این دنیا کوچک است، افزود: با بزرگ نکردن چیزهای کوچک خواهیم آموخت آنچه که زندگی پیش رویمان قرار می‌ دهد را راحت‌تر و با درگیری کمتری بپذیریم. اگر کسی فقط یک بار راهکارهای این کتاب را امتحان کند دو شرط اساسی سازگاری و انطباق را فرا خواهد گرفت.


فخیمی فرهادی توصیه‌های این کتاب را کوتاه‌ترین راه برای مواجهه با چالش‌های زندگی عنوان کرده و گفت: هرکدام از راهبرد‌ها به‌‌ همان میزان که ساده به نظر می‌رسند، قدرتمند و موثرند و قادر هستند تا افق دید گسترده‌تری به خواننده ارائه داده و برای یک زندگی به دور از نگرانی و اضطراب هدایت خواهند کرد.


به گزارش آنا، این کتاب در ۲۳۶ صفحه و تیراژ ۲۰۰۰ نسخه چاپ شده و به قیمت ۱۸۰۰۰۰ ریال عرضه می‌شود. چاپ اول این کتاب به محض انتشار از سوی کتابفروشی‌ها و مراکز دانشگاهی خریداری شد. مقدمات چاپ دوم در حال انجام است که در تاریخ انتشارات واحد شبستر بی‌سابقه بوده است.


رزیتا فخیمی فرهادی دانشجوی دکتری تخصصی مشاوره و عضو هیئت علمی تمام وقت واحد شبستر در گروه مشاوره و راهنمایی و نیز عضو انجمن مشاوره و روان‌شناسی ایران است که در دفتر مشاوره دانشجویی واحد شبستر مشغول به انجام وظیفه بوده و در بیرون از واحد نیز به مشاوره خانواده‌ها و جوانان مراجعه‌ کننده می‌پردازد.


کتاب «راهکارهایی برای آسان زیستن نوشته ریچارد کارلوس» در آمریکا بیش از ده میلیون نسخه فروش کرده است. این کتاب به زبانهای مختلف و با عنوان‌های گوناگون ترجمه شده و دو سال پیاپی پرفروش‌ترین کتاب سال امریکا شد.


از مباحث و راهکارهای کتاب می‌توان از این راهبردها نام برد: از کاه کوه نسازید. ظرفیت مهرورزی خود را افزایش دهید. نیکی کنید و از آن به کسی سخن نگوئید. زندگی در زمان حال را یاد بگیرید. شنونده بهتری باشید. ستایش و سرزنش تفاوتی با هم ندارند. کارهای نیک اتفاقی و تصادفی انجام دهید. برای متواضع‌تر بودن تلاش کنید. سحرخیز باشید. خنده رو باشید. نگرش خود را نسبت به مشکلات تغییر دهید. به ندای قلبتان اعتماد کنید. قدرت اندیشه‌های خودتان رابشناسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته