ایجاد تشکل صادراتی برای افزایش صادرات پسته، خرما و کشمش
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در راستای توسعه صادرات محصولات خشکبار ایران در جلسه ای که باحضور اعضای هیات رئیسه اتحادیه صادرکنندگان خشکبار و انجمن پسته برگزار شد، محورهای زیر مورد تبادل نظر قرار گرفت .
تشکلهای تخصصی، در زمینه سه محصول استراتژیک پسته، خرما و کشمش ظرفیتهای کشور را مناسب برای افزایش صادرات اعلام کردند.
بر پایه این گزارش معرفی حداقل سه محصول صادراتی جدید از سوی تشکلهای تخصصی جهت حمایت و برنامه ریزی هدفمند تاکید شد و موارد پیشنهادی ازجمله زرشک، محصولات جانبی پسته و خرما، میوه های خشک و ... عنوان شد .
ارائه فهرست صادرکنندگان معتبر از سوی تشکلهای تخصصی و ارائه جدول رتبهبندی شرکتها در بازارهای هدف مختلف براساس ضوابط مورد توافق فیمابین سازمان و تشکلها، برای اعلام به گمرکات پیشنهاد شد.
تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح کیفی محصولات صادراتی برای ورود به بازارهای هدف تراز اول که این مهم مستلزم توجه به سیستمهای مدیریت کیفیت بینالمللی و اخذ گواهی نامههای معتبر کیفی بین المللی است همچنین موضوعات مرتبط با نقل و انتقالات بانکی ونرخ ارز نقد و بررسی شد.
در ادامه این جلسه، ارائه طرح های توسعه صادرات برای تحقق اهداف صادراتی سال 96 در بخش خشکبار شامل اهداف، برنامه ها و الزامات و پیگیری مستمر جهت رفع موانع و مشکلات سر راه صادرکنندگان نیز مورد تاکید اعضا قرار گرفت..
تقسیم کارملی با رویکرد جلب مشارکت وهمکاری صادرکنندگان فعال و معتبر خشکبار کشور و پشتیبانی همه جانبه دستگاههای اجرایی دست اندرکار در جهت ارتقاء کمی و کیفی صادرات نیز به عنوان آخرین مفاد این جلسه بود که در بین اعضا بررسی شد.
انتهای پیام/