دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو انجمن ملی خرما:

گرانی قیمت خرما به دلیل وجود واسطه‌هاست

عضو انجمن ملی خرمای ایران گفت: به علت وجود واسطه‌ها قیمت نهایی خرمایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد به کیلویی 35 تا 40 هزار تومان افزایش می‌یابد.
کد خبر : 375668

محمد حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره افزایش قیمت خرما در هفته گذشته گفت: خبری که در مورد افزایش قیمت خرما و رسیدن آن به کیلویی 70 هزار تومان منتشر شده بود، درباره محصول صادراتی خرمای پیارم بود و قیمت خرمای مصرف داخلی با این قیمت به فروش نمی‌رسد.


وی با اشاره به اینکه تولید خرمای پیارم در کشور بسیار کم است، توضیح داد: تولید خرمای پیارم کم است و فقط این محصول صادرات از خرمای ایران مخصوص صادرات است، خرمای پیارم مصرف داخلی ندارد.


عضو هیئت رئیسه انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه خرمای مصرف داخل با خرمای صادراتی متفاوت است، توضیح داد: خرمایی که در داخل کشور مصرف می‌شود «مضافتی بم» است که تولیدکننده کیلویی 25 تا 30 هزار تومان آن را به فروش می‌رساند.


اکبری با انتقاد از حضور واسطه‌ها و سیستم غلط توزیع در کشور اذعان کرد: به علت وجود واسطه‌ها قیمت نهایی خرمایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد به کیلویی 35 تا 40 هزار تومان افزایش می‌یابد.


وی درباره نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا و کنترل بازار توضیح داد: قرار است با همکاری جهاد کشاورزی در میادین میوه و تره‌بار خرما به‌صورت مستقیم عرضه شود تا با حذف واسطه‌ها بتوان خرما را با قیمت مناسب در ایام ماه مبارک رمضان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داد.


انتهای پیام/4092/4083/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته