دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 17:14
نماینده آباده تاکید کرد

نقش پررنگ دانشگاه و اساتید پژوهش‌محور در توسعه و بهره‌وری کشور

نماینده شهرستان‌های آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی نقش دانشگاه و اساتید پژوهش محور را در توسعه و اجرای بهره وری در کشور بسیار جدی و حیاتی ارزیابی کرد.
کد خبر : 17550

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحیم زارع در همایش تأملی بر شعار سال 94 در واحد آباد با نکوداشت هفته معلم و تبریک به استادان واحد آباده، نقش دانشگاه و اساتید پژوهش محور را در توسعه و اجرای بهره وری در کشور بسیار جدی و حیاتی ارزیابی کرده و خواستار ارتقا هر چه بیشتر و به روزشدن اساتید و همگامی وی با تکنولوژی‌های روز دنیا در جهت ایجاد بستر خلاقیت و نوآوری در جوانان شدند.


زارع با تشکر از مسئولان دانشگاه و حضار جلسه، با توجه به اهمیت شعار سال۹۴، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سال جاری علاوه بر تعیین راهبرد و استراتژی، تکنیک‌ها و رسیدن به استراتژی‌ها را نیز ارائه دادند.


وی با توجه به اهمیت مبارزه با تورم و بیکاری، توجه به تولیدات داخلی و جلوگیری از قاچاق را از عوامل رسیدن به اهداف یاد شده عنوان کرد و ارزیابی عملکرد را راه رسیدن به معیاری برای محاسبه بهره وری دانست.








نماینده آباده، پتانسیل ایران را با توجه به هم مرز بودن با ۱۵ کشور و داشتن ۳۰۰۰ کیلومتر مرز آبی، بسیار بالا ارزیابی کرده و موفقیت هرچه بیشتر آینده کشور را در گرو افزایش بهره وری در استفاده از این منابع عنوان کرد که منجر به رفع مشکل بیکاری و تورم نیز خواهد شد

زارع با توجه به اهمیت حفظ حقوق ایران در برنامه هسته‌ای به تحریم‌ها، کاهش شدید درآمد نفتی در بودجه سال ۹۴ را به منزله اهمیت توجه به سرمایه گزای و بهره وری عنوان کرد.


وی ادامه داد: با محدود شدن منابع در حوزه سرمایه گذاری باید به شناسایی و اجرای راهکارهای افزایش بهره وری اهتمام ورزید.


زارع پتانسیل ایران را با توجه به هم مرز بودن با ۱۵ کشور و داشتن ۳۰۰۰ کیلومتر مرز آبی، بسیار بالا ارزیابی کرده و موفقیت هرچه بیشتر آینده کشور را در گرو افزایش بهره وری در استفاده از این منابع عنوان کرد که منجر به رفع مشکل بیکاری و تورم نیز خواهد شد.


وی همچنین بر لزوم ایجاد شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان در تمام حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.


زارع با توجه به تعجب بسیاری از کشور‌ها در مقاومت و توان ایران در مقابله با تحریم‌های یکجانبه، مقاومت ملت و دولت را در دفاع از ارزش‌ها و منافع ملی ستود.


وی با تشکر از اهتمام مسئولان دانشگاه آزاد به ویژه رئیس واحد دکتر زارع به ارتقاء سطح کیفی و کمی واحد، افزایش توسعه تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده خواستار شد.


دکتر مهدی زارع رئیس واحد آباد هنیز در همایش تأملی بر شعار سال ۹۴، دولت و ملت، همدلی و همزبانی که با حضور مسئولان شهرستان و هیئت رئیسه، اساتید، پرسنل و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد، با تبریک ایام ماه مبارک رجب، گزارش کوتاهی درباره وضعیت واحد و رشته‌های در دست تصویب ارائه کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر مهدی زارع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته