دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛‌

افزوده شدن 700 هزارتن به ظرفیت فولاد خام/ تکمیل زنجیره معادن در اولویت نخست

وزیر صنعت گفت: تکمیل زنجیره تولید معادن یکی از مهمترین اولویت‌های وزارتخانه قرار گرفته و باید تا حد امکان از صدور مواد خام جلوگیری شود تا آن‌ها را به محصولات نهایی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کرد.
کد خبر : 175151

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاح کارخانه فولادسازی شماره 2 خراسان(طرح تولید شمش)، بحث تکمیل زنجیره تولید معادن را یکی از مهمترین اولویت های وزارتخانه دانست و عنوان کرد: با توجه به تاکیدات رهبری، باید از صدور مواد خام تا جایی که ممکن بوده جلوگیری و آن‌ها را به محصولات نهایی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کرد.


وی با اشاره به اینکه با افتتاح کارخانه شماره دو فولادسازی، بیش از ۷۰۰ هزارتن به ظرفیت فولاد خام کشور اضافه می شود، اظهار کرد: با افتتاح این کارخانه ما به ظرفیت ۳۱ میلیون تن در فولاد خام رسیده و طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان برنامه چشم انداز به ۵۵ میلیون تن ظرفیت دست می‌یابیم که با طرح های در دست اقدام و تکمیل طرح های نیمه تمام به این ظرفیت خواهیم رسید.


نعمت زاده مصرف داخلی فولاد خام را تا پایان برنامه چشم انداز ۲۰ ساله ۴۰ میلیون تن پیش بینی کرد و افزود: در این چشم انداز حدود ۴۰ میلیون تن مصرف داخلی و ۱۵ میلیون تن صادرات دیده شده که این صادرات هم به‌صورت محصولات نهایی شمس و دیگر محصولات خواهد بود.


وی با اشاره به صادرات 6میلیون تن انواع فولاد برای نخستین بار در کشور،‌ گفت: طرح های اکتشافی در همه زمینه ها به خوبی پیش می رود و کارهای اکتشافی این 4 سال بیش از اکتشافات معادن کشور از ابتدا تا سال ۹۲ بوده است.


نعمت زاده با اشاره به حدود ۱۸۰ هزار کیلومتر مطالعات هوایی تا پایان سال ۹۲ گفت: نزدیک به ۴۰۰ هزار کیلومتر در این 3.5سال پرواز خطی داشتیم که در نقاط مرزی کشور مانند خراسان و سیستان و بلوچستان نیز این مطالعات را به پیش بردیم.


وی ذخایر فلزات شناخته شده در این اکتشافات را 1.5 میلیون تن اعلام و بیان کرد: در خراسان علاوه بر آهن، فلزاتی مانند مس طلا و روی هم شناسایی شده است که باید به مرحله استخراج برسند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته