دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1396 - 13:07

مقاله عضو هیات علمی واحد شبستر در مجله بین‌­المللی ISI و Scopus نمایه شد

مقاله دکتر توحید وحدت‌­پور، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در مجله REVISTA BRASILEIRA DE ZOOTECNIA دانشگاه فدرال ویکوزا برزیل که جزو مجلات بین­­‌المللی نمایه شده درWeb of Science (WOS)، ISI و Scopus است، به چاپ رسید.
کد خبر : 175003

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله دکتر توحید وحدت­‌پور عضو هیات علمی واحد شبستر با عنوان «اثرات مصرف جیره­‌های کم­پروتئین مکمل­‌سازی­ شده با آنتی­‌اکسیدان­ها بر هیستوپاتولوژی بیضه‌­ها و تستوسترون و عملکرد بلدرچین­های ژاپنی نر» که حاصل نتایج یک پایان‌­نامه دکترای حرفه­‌ای دامپزشکی است در مجله بین­‌المللی REVISTA BRASILEIRA DE ZOOTECNIA که در زمره مجلات بین ­المللی نمایه شده درWeb of Science (WOS) IF=0.412، ISI و Scopus است، به چاپ رسید.


این مقاله بر اهمیت و نقش مصرف آنتی­اکسیدان­ها در تغذیه با جیره کم­پروتئین بر بافت‌­شناسی بیضه‌­ها و هورمون تستوسترون و شاخص‌­های اسپرمی تاکید دارد.


یافته­­‌های تحقیق نشان می­دهد که می‌­توان با مصرف آنتی‌­اکسیدان­‌های خاص، از اثرات منفی کاهش مصرف پروتئین بر شاخص‌­های تولید مثلی، بافت­‌شناسی بیضه و عملکردهای فیزیولوژیک حیوان پیشگیری کرد.


دکتر حمید محمودپور، دکتر سینا وحدت­پور و دکتر محمدعلی جعفرقلی­پور، دانش‌­آموختگان دکترای حرفه‌­ای دامپزشکی، همکاران نویسنده مقاله هستند.


توحید وحدت­پور استادیار فیزیولوژی دانشکده علوم دامی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و پژوهشگر دوره فوق دکترای دانشگاه علوم پزشکی تبریز با چاپ و ارایه بیش از 65 عنوان مقاله در مجلات و همایش­‌های معتبر بین‌­­المللی یکی از اعضای هیات علمی فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در حوزه پژوهش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته