دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1396 - 13:13

چاپ و انتشار کتاب «رشد و تربیت کودک از تولد تا سه سالگی» از سوی عضو هیات علمی واحد شبستر

کتاب «رشد و تربیت کودک: از تولد تا سه سالگی» تالیف دکتر پرویز کریمی ثانی از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر منتشر شد.
کد خبر : 174756

پرویز کریمی ثانی در گفت­‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به این که در قرن بیست و یکم با تغییرات زیادی مواجه هستیم و کودکان در معرض محرک­ های زیادی قرار می­‌گیرند، اظهار کرد: «تماس با محیط، بویژه زمانی که با علم و آگاهی والدین همراه باشد برای کودک بسیار موثر و سودمند خواهد بود.»


نویسنده کتاب با توجه به حساسیت بیشتر والدین در عصر کنونی نسبت به رشد کودک و کسب مهارت­‌های لازم افزود: «در این کتاب تلاش شده است خصوصیات مراحل رشد نوزاد و کودک در ماه­‌های مختلف مربوط به سه سال اول زندگی توضیح داده شده و انواع روش‌­های لازم برای تقویت ویژگی‌­های وی ارائه شود.»


نویسنده در این کتاب از خصوصیات گوناگون کودک در ماه­‌های مختلف نام می برد و از والدین خواسته است که با توجه و دقت به زمان سپری آنها با در نظر گرفتن به خصوصیات بومی و جغرافیایی، حساسیت بیش از حد نشان ندهند.


به گزارش آنا، مطالب این کتاب جنبه راهنمایی و پیشگیری دارد و براساس مطالعه موردی و مشاهده میدانی نویسنده در طول سه سال بر روی کودک از ابتدای تولد تا 3 سالگی بوده است. برای تکمیل و اعتباردهی به مطالعه و مشاهدات از مطالب سایر منابع استفاده شده است.


کتاب به توصیف خصوصیات مراحل رشد و ارائه راه­کارها و اقدامات لازم برای تقویت ابعاد مختلف رشد جسمانی، هیجانی، اجتماعی، شناختی، اخلاقی و رشد زبان، رشد جنسی در سه سال اول زندگی پرداخته است.


«رشد و تربیت کودک: از تولد تا سه سالگی» از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در 1000 نسخه و 239 صفحه چاپ و با قیمت 25000 ریال روانه بازار گردید.


استادیار گروه علوم تربیتی واحد شبستر پیش از این نیز کتاب «ماوی با نگرانی و استرس­های زیاد: کتاب کار برای کاهش و مقابله با اضطراب ویژه کودکان 5 –11 سال» را از سوی انتشارات فروزش تبریز در 1000 نسخه چاپ و با قیمت 100000 ریال روانه بازار کرده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته