دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1396 - 15:18

رویدادهای دانشگاهی؛ از آشنایی دانشجویان با مدیریت ورزش‌های هوای آزاد تا همایش پاکسازی محیط‌زیست‎

مقاله علمی پژوهشی عضو هیأت علمی گروه علوم قرآن وحدیث واحد تویسرکان با عنوان «تحلیل صدوری متنی روایات تفسیری پیامبر(ص) در منابع فریقین» در مجله حدیث‌پژوهی دانشگاه ملی کاشان به چاپ رسید.
کد خبر : 174605

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به گفته دکتر علی حسین احتشامی در تحقیق «تحلیل صدوری متنی روایات تفسیری پیامبر(ص) در منابع فریقین» سعی شده روایات تفسیری پیامبر(ص) در یک روش تطبیقی و از طرفی، از بین منابع تفسیری فریقین، اهمّ منابع تفسیری شیعی و اهل سنت مورد بررسی قرار بگیرد.


وی درباره معرفی این مقاله خود گفت: «تحلیل صدوری و متنی روایات تفسیری پیامبر اکرم(ص) موضوعی پویا و از جهت ضرورت، از مورد نیازترین مباحث در بین مسائل علوم قرآنی و حدیث و نیز تفسیر قرآن به شمار می‌رود.»


بنا به گفته این عضو هیأت علمی در این تحقیق سعی شده اولاً روایات تفسیری پیامبر(ص) در یک روش تطبیقی و از طرفی، از بین منابع تفسیری فریقین، اهمّ منابع تفسیری شیعی و اهل سنت مورد بررسی قرار بگیرد؛ ثانیاً در بحث نحوۀ برخورد مفسران با این روایات تفسیری، مسائلی چون شناسایی روش‌های تعامل آن‌ها براساس معیارهای موجود، و نیز توجه به نقاط اشتراک و افتراق آنها، و از همه مهم‌تر تحلیل صدوری و متنی این روایات، مورد کاوش قرار گرفته است؛ ثالثاً توجه به اعتبار و جایگاه روایات تفسیری منقول از پیامبر(ص) از دیدگاه مفسران فریقین، مسئلۀ دیگری است که در این مقاله به آن توجه شده است.


اردوی درس مدیریت ورزش‌های هوای آزاد


اردوی درس مدیریت ورزش‌های هوای آزاد برای دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علم باید به عمل تبدیل شود و این مهم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب با برگزاری اردوی یکروزه بر اساس سرفصل این درس برای دانشجویان رشته تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد داراب محقق شد.


اردوی یک روزه برای آشنایی با مدیریت برگزاری ورزش‌های هوای آزاد شامل پاراگلایدر و قایقرانی در شهر پیر شهرستان زرین‌دشت با حضور ۳۵ نفر از دانشجویان تربیت بدنی و استادان این رشته برگزار شد.


در ابتدا در دشت گیاهان دارویی شهر پیر پارسافر از استادان رشته تربیت بدنی مسائل مربوط به نحوه مدیریت ورزش‌های هوای آزاد؛ پاراگلایدر و قایقرانی مطرح کردند و سپس جهت‌یابی و زمان شناسی در طبیعت بدون ابزار رابه دانشجو یان آموزش عملی دادندو در ادامه راستگو خلبان پاراموتور که ۱۰ سال سابقه پرواز با پاراگلایدررا دارند مسائل تئوری را تشریح کرد که با بروشور که تهیه شده بود مبحث تئوری پاراگلایدر تکمیل شد.


در نهایت با پرواز پاراموتور بر فراز آسمان، درس به صورت عملی ارائه شد. دانشجویان با یکی دیگر از ورزش‌های هوای آزاد یعنی قایقرانی نیز آشنا شدند و مباحث مدیریت آن را از نزدیک مشاهده کردند.استادان و دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه داراب از مسئولان دانشگاه و فرماندار شهرستان تشکر و قددانی کردند.


همایش پیاده روی و پاکسازی محیط زیست‎


با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی تربیت بدنی، هیأت مذهبی اساتید، دانشجویان و کارکنان و بسیج اساتید و کانونهای دانشجویی واحد تویسرکان همایشی یک روزه با عنوان «پیاده‌روی و پاکسازی محیط زیست» در مسیر منتهی به یکی از زیارتگاه های شهرستان امامزاده ناصر بر گزار شد.


این همایش به مناسبت گرامیداشت سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، عید مبعث و همچنین هفته سلامت برگزار شد.


در این همایش که با حضور جمع زیادی از دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزار شد دکتر مجتبی بابایی رئیس واحد تویسرکان گفت: هدف از برگزاری این همایش علاوه بر بزرگداشت مناسبتهای پیش‌رو، ترویج ورزش همگانی و پاکسازی محیط زیست است.


وی ابراز امیدواری کرد که این کار ارزشمند بتواند الگوی مناسبی باشد برای ترویج و تسری اقدامات از این قبیل به سایر ارگانها و افراد جامعه و بتوانیم حامل پیام حفاظت از محیط زیست و طبیعت باشیم و پیام این همایش را به خانواده های خودمان و سایر اقشار جامعه انتقال دهیم.


در ادامه شرکت کنندگان در امام زاده ناصر تجمع کردند و تربیت بدنی واحد به قید قرعه به تعدادی از حاضرین جوایزی اهدا کرد.


معرفی مسئول اداره پژوهشی


مسئول جدید اداره پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر معرفی شد.


با موافقت کمیته انتصابات استان یزد، سمانه صدیقی به سمت سرپرست اداره پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر منصوب شد.


صدیقی، عضو هیأت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه و دارای مدرک دکتری میکروبیولوژی است.


پیش از این، دکتر سیدمرتضی سیفتی رئیس اداره پژوهشی واحد اشکذر بوده است.


برگزاری کارگاه آموزشی


کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.


در این کارگاه، سرگرد رضا محمدزاده، مسئول آموزش پلیس مواد مخدر استان آذربایجان شرقی به ارائه مطالب خود در این زمینه پرداختند.


همچنین به مناسبت هفته سلامت، کارگاه آموزشی فرزندپروری به همت معاونت دانشجوئی و فرهنگی برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.


در این کارگاه، دکتر شهریار آشنا، پزشک شبکه بهداشت بناب به ارائه مطالب خود در این زمینه پرداخت.


آموزش کمک‌های اولیه امداد و نجات


کارگاه آموزشی کمک های اولیه امداد و نجات با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان و معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد در سالن اجتماعات آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره)دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.


در این دوره که به مربیگری محراب محمدی به مدت یک روز برگزار شد، دانشجویان با تکنیک‌ها و فنون مدیریت صحنه حادثه، گروه‌های امدادی، کار با فشارسنج، کنترل خونریزی، آموزش‌های اولیه در زلزله، ارزیابی صحنه حادثه و مصدوم، تثبیت صحنه حادثه، بانداژ و آشنای با تاریخچه هلال احمر آشنا شدند.


مسابقه کتابخوانی


مسابقات کتاب خوانی با موضوع اعتکاف به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه و با استقبال استادان و دانشجویان در سالن امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان برگزار شد و با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد و الهه عزیزی، شراره ملکی و آذر نظری به ترتیب اول تا سوم شدند.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد بیله سوار از استقبال دانشجویان، کارمندان و استادان در مسابقات کتابخوانی با موضوعات دینی تشکر کرد و از تهیه و توزیع صدها جلد کتاب‌های دینی و مذهبی ویژه احکام، زندگی معصومین، نماز، نهج البلاغه و سایر موضوعات دینی خبر داد.


صادق مرادی از برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات دینی متنوع ویژه استادان، کارمندان و دانشجویان در روزهای آتی خبر داد.


ساعت فرهنگی


در ساعت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا سه برنامه برای استادان، کارکنان و دانشجویان با عنوان آموزش ماساژدرمانی با تدریس قوهستانی ویژه برادران در دانشکده ادبیات و دلزدگی‌های زناشویی با تدریس دکتر کلانتری در تالار غدیر دانشکده فنی مهندسی و حجم سازی با تدریس خانم دستان در دانشکده ادبیات انجام شد.


کلانتری به تعریف دلزدگی زناشویی، عوامل ایجاد آن بیان راهکارهای پیشگیری پرداخت و راهکارهای پیشگیری را شامل: بیان احساسات، دوری از خشم و پنهان کاری مسائل،دوری از درگیری‌های لفظی و کلامی، فراموش نکردن قدردانی از یکدیگر، هدیه دادن، افزایش و تقویت نقاط مشترک عاطفی و فکری، اولویت دادن به زندگی زناشویی و توجه کافی به کانون خانواده، برنامه ریزی برای داشتن فضای دونفره حتی بعد از تولد فرزندان و علاقه نشان دادن به یکدیگر دانست.


در پایان کلانتری برای مطالعه و آگاهی بیشتر حاضرین کتاب چهل نامه کوتاه به همسر از ناصر ابراهیمی معرفی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب