دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 13:04

برگزاری رویداد تجربی آموزشی استارتاپ ویکند در دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر

رویداد تجربی آموزشی استارتاپ ویکند با حضور بیش از یکصد شرکت‌کننده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.
کد خبر : 17435

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این رویداد تجربی - آموزشی که اولین تجربه در شهرستان اسلامشهر بود، با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون کار آفرینی ایران و پارک علم و فناوری پردیس با حضور بیش از یکصد نفر شرکت‌کننده از واحدهای اسلامشهر و شهرقدس دانشگاه آزاد اسلامی، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و دبیر اجرایی این رویداد هدف از برگزاری این مسابقات در دانشگاه را، ترغیب دانشجویان به طرح ایده‌های نوآورانه و فناورانه، ایجاد یک تجربه برای توسعه ایده و تبدیل آن به محصول و همچنین ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و اشاعه انجام کارِگروهی دانست و از مسئولان واحد اسلامشهر در برگزاری هرچه مطلوب‌تر آن تقدیر کرد.


دکتر محمدحسین شفیع‌آبادی در تشریح روند برگزاری این رویداد تجربی آموزش گفت: در این مسابقات، ۴۲ ایده از بین شرکت‌کنندگان مطرح شد که در ‌‌نهایت با رای‌گیری، ۷ ایده برای اجرایی‌سازی به مرحله بعد راه پیدا کردند، پس از آن گروه‌ها تشکیل شده و روزهای پنجشنبه و جمعه برای تجاری سازی ایده خود تلاش کردند، در ‌‌نهایت، هر گروه ایده نهایی خود را در پنج دقیقه مطرح و به سوالات داوران پاسخ دادند.


شفیع آبادی افزود: در پایان این مسابقات ایده‌های گروه‌های Doctor Web، Art Shop رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده و دو ایدهٔ بانک اطلاعات مهندسین معماری و استاد مجازی به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.


استارتاپ ویکند یک رویداد تجربی - آموزشی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود.


در این برنامه شرکت‌کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا در ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته