دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 13:01
در مراسم بزرگداشت مقام معلم

امام جمعه مشگین‌شهر:‌ باید اصل پرسشگری و پاسخگویی در مراکز آموزشی حفظ شود

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: در مراکز آموزشی باید اصل پرسشگری و پاسخگویی حفظ شود و به نیاز جامعه در چنین جلساتی پاسخ داده شود.
کد خبر : 17428

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام رضا باوقار در مراسم بزرگداشت مقام معلم که با حضور معاون فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان، اعضای شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر برگزار شد، با توجه به اهمیت و ارزش معلم در تربیت نسل‌های آینده اظهار کرد: اهمیت مقام معلم به اندازه‌ای است که بتواند نابسامانی‌های جامعه را اصلاح و در رشد و شکوفایی جامعه اسلامی تاثیر گذار باشد لذا تربیت مهم‌ترین وظیفه‌ای ایست که بر عهده معلمان در جامعه گذاشته شده است.


امام جمعه مشگین شهر افزود: خدا‌شناسی، خود‌شناسی، وظیه‌شناسی و انحراف از مهم‌ترین علوم بشیریت در جامعه هستند لذا اگر علم و ایمان در کنار یکدیگر قرار گیرند عامل رشد و شکوفایی جامعه را فراهم خواهد کرد.


باوقار با تاکید بر وظیفه‌شناسی معلمان خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه امروز در برخی موراد علوم به فراموشی سپرده شده و برخی از دانش آموزان و دانشجویان بیشتر به دنبال کسب نمره قبولی هستند که این امر موجب عقب‌ماندگی جامعه می‌شود در حالی که در مراکز آموزشی باید اصل پرسشگری و پاسخگویی حفظ شود و به نیاز جامعه در چنین جلساتی پاسخ داده شود.








باوقار: در مدارس و دانشگاه ما باید پرسشگری و پاسخگویی که یکی از اصول مهم اموزشی هست جا بیفتد

وی تصریح کرد: ایمان، اخلاص، تهذیب نفس، توانمندی علمی از ویژگی‌های معلمان نمونه است لذا معلمان باید تمام علوم خود را در اختیار عموم قرار دهند و از لجاجت پرهیز کنند. معلم باید وقت‌شناس باشد و از بی‌نظمی و غیبت و دیر رسیدن به کلاس درس اجتناب کند.


وی افزود: در مدارس و دانشگاه ما باید پرسشگری و پاسخگویی که یکی از اصول مهم اموزشی هست جا بیفتد. معلم نباید بخیل باشد و باید هرچه در توان دارد و هرآنچه می‌داند در اختیار محصلان بگذارد و آنچه را که نمی‌داند با صراحت بگوید نمی‌دانم چراکه ندانستن برای هیچکس کسرشان نمی‌آورد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر هم با تبریک هفته معلم به تمامی فرهنگیان و اساتید و سایر مهمانان این همایش اظهار کرد: معلم زمانی که وارد کلاس درس می‌شود باید تمام دغددغه‌های فکری خود کنار بگذراد و تنها به تدریس فکر کند نه اینکه بافکر مغشوش وارد کلاس شده باشد.


دکتر محمد روحی عیسی لو افزود: معلم باید هر شب به دانش خود بیافزاید و اطلاعات خود را روز به روز بالا ببرد و نباید، داشته‌های تکراری تحویل تحصیل کنندگان بدهد.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با توجه به شخصیت والای شهید مطهری وی را عالم با زمان خوانده و آثارش را متناسب با زمان حال دانست و افزود: با چه امیدی دانشجو‌ها از خانواده‌ها فرزندان خود را به مدارس و دانشگاه‌ها می‌فرستند تنها به امید اعتماد و به امید علم و معرفت، وای به حال مدرسه و دانشگاهی که نه تنها چیزی به دانش و علم اضافه نکند بلکه بی‌راهه و کجی‌ها را توسعه بدهد.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت‌های حضرت امام ایجاد شد تا معرفت را در جامعه زیاد کند اگر امروز در دانشگاه وضعیت دانشجو و استاد خوب نباشد مقصر همه ما هستیم اگر استاد به موقع سرکلاس حاضر نشود و درک نکند که سی چهل نفر منتظر من هستند و دانشجو درک نکند برای که من چرا باید اینجا باشم و به چه امیدی خانواده‌ام مرا اینجا فرستاده‌اند معرفت واقعی بوجود نخواهد آمد.








روحی: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت‌های حضرت امام ایجاد شد تا معرفت را در جامعه زیاد کند اگر امروز در دانشگاه وضعیت دانشجو و استاد خوب نباشد مقصر همه ما هستیم

سرپرست دانشگاه آزاد مشگین شهر افزود: علم و ادب و دین انتها ندارد چرا که معرفت لایتناهی است. دانشگاه محل علم است دانشگاه چهره دانشگاهی می‌خواهد و باید با محیط بیرون دانشگاه خلط ندهیم چرا که دانشگاه مکان مقدسی است و اگر تقدس را ار دانشگاه و اماکن متبرکه بگیریم دیگر فرقی با سایر جا‌ها ندارد و این تقدس مختص دانشگاه نیست و فردی که به آنجا وارد می‌شود و استاد و معلمی که در دانشگاه حاضر می‌شود باید مقدس باشد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر با بیان اینکه دانشگاه محل علم و معرفت است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه مکان مقدسی است که باید حرمت آن حفظ شود لذا نباید این مکان مقدس با دیگر مراکز اشتباه گرفته شود و در مراکز باید دیدگاه خود را بلند کنیم چرا که اگر بلند مدت فکر کنیم به خاطر دنیای دیگران خود را نمی‌فروشیم و وارد باند بازی و سیاست بازی نمی‌شویم.


روحی با توجه به آمار جمعیتی شهرستان مشگین شهر گفت: طبق آمار جمعیتی دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر باید در رتبه دوم استان قرار می‌گرفت هر چند در گذشته کارهای ارزشمندی برای این دانشگاه انجام گرفته اما متاسفانه در کنار کارهای ارزشمند آفت‌هایی نیز در این مرکز وجود داشت که موجب شده است این دانشگاه در رتبه پنجم استان افزایش یابد.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، با تاکید بر اینکه دانشگاه محل باند بازی و جناح بازی و تبلبغات سیاسی نیست گفت: دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر باید جایگاه اصلی خود را حفظ کند و برای رسیدن به این جایگاه اساتید و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا برای رسیدن به این هدف ارزشمند که‌‌ همان ارتقاع دانشگاه به رتبه و جایگاه اصلی خود تلاش کنیم.


روحی با تاکید بر اینکه اینجانب به کسی چک سفید امضاء نداده‌ام و از کسی نیز ترس ندارم، خاطرنشان کرد: برای سرو سامان دادن به وضعیت و امور دانشگاه آزاد همت همگانی را می‌طلبد لذا برای رسیدن به اهداف این مرکز آموزشی همت همگان را می‌طلبد تا سردارانی همچون بنی هاشمی‌ها و باکری را را تقدیم جامعه اسلامی دهیم.


در پایان همایش از اساتید بر‌تر دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر تجلیل به عمل آمد و گروه نمایشی با اجرای نمایش برخی از واقعیت‌ها را به اطلاع مسئولان رساند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مطهری معلم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته