دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1396 - 10:35
معاون امور اجتماعی وزرت بهداشت خبر داد:

بهره‌برداری از ۲۵۰ تخت روانپزشکی جدید طی چند ماه آینده

معاون امور اجتماعی وزرت بهداشت با اشاره به این که در دولت یازدهم به موضوع سلامت روان اهمیت بیشتری داده شد، افزود: در این دوره توانستیم هزار تخت روانپزشکی را راه اندازی کنیم و طی چند ماه آینده نیز ۲۵۰ تخت دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر : 174223

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سید محمد هادی ایازی در همایش سلامت روان و نهادهای اجتماعی با تاکید بر این که باید زمینه‌های لازم برای مشارکت مردم در حوزه سلامت فراهم شود، گفت: قانونگذاران در سال ۶۴ طی مصوباتی وجود سازمانی در وزارت بهداشت به منظور سامان دادن به سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها را تصویب کرد اما تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد معاونت امور اجتماعی در این اواخر اجرایی نشده بود.
معاون امور اجتماعی وزرت بهداشت بر لزوم تسهیل کار خیرین و انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: هم اکنون ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت وجود دارند که بخش عمده‌ای از فعالیت آنها در حوزه فرهنگ سازی و پیشگیری است.
ایازی با اشاره به وجود ۸۶۵ خیریه، انجمن و کانون در حوزه سلامت افزود: در حوزه سلامت روان افراد و مجموعه‌هایی فعالیت می‌کنند اما سازوکار مشخصی ندارند که به همین علت نیاز به شبکه در این حوزه وجود داشت که انجمن سلامت روان با عنوان" اسرا " می‌تواند در ایجاد شبکه سلامت روان موثر باشد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به این که در دولت یازدهم به موضوع سلامت روان اهمیت بیشتری داده شد، افزود: در این دوره توانستیم هزار تخت روانپزشکی را راه اندازی کنیم و طی چند ماه آینده نیز ۲۵۰ تخت دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به نقش موثر سمن‌ها و نهادهای اجتماعی در حوزه سلامت روان، گفت: نهادهای اجتماعی و انجمن ها باید مطالبات خود را بیان کنند و در قالب سمن‌ها نگاه خود را اعلام و پیگیر مطالبات خود باشند و بعد از آن مساله را رسانه‌ای کنند تا مسئولان نیز دغدغه آنها را برطرف کنند.
ایازی ضمن اشاره به وجود ۶۴ سازمان مردم نهاد در حوزه سرطان، گفت: این سازمان‌ها توانستند در سال گذشته شبکه ملی سرطان ایجاد کنند و بسیاری از مطالبات خود را توانستند توسط ایجاد این شبکه قوی در وزارت بهداشت به جریان بیاندازند.
معاون امور اجتماعی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در حوزه سلامت روان تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه شهرهای مختلف نیز می‌توانند در حوزه پیشگیری به سلامت مردم کمک کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته