دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1396 - 14:52
دو خبر/

برگزاری کارگاه‌های نانوالیاف، اصول سنتز مواد شیمیایی و آموزش ساخت عطر و اسانس‌گیری

انجمن شیمی دارویی دانشگاه آزاد اساامی واحد علوم دارویی با حمایت معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه، اقدام به برگزاری کارگاه‌های نانوالیاف، اصول سنتز مواد شیمیایی و آموزش ساخت عطر و اسانس‌گیری در دانشکده شیمی دارویی کرد.
کد خبر : 174087

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت انجمن شیمی دارویی و با حمایت معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی، اولین دوره کارگاه آموزشى ساخت عطر و اسانس گیرى با هدف آشنایى دانشجویان با انواع اسانس‌ها، عصاره‌ها و طریقه اسانس‌گیرى، عصاره‌گیرى و ساخت عطر و ادکلن با حضور دکتر مهناز قمی رئیس دانشکده شیمی دارویی واحد علوم دارویی برگزار شد.


تعداد ٤٦ نفر از دانشجویان رشته شیمى با گرایش‌هاى دارویى و کاربردى در این کارگاه شرکت کرده و پس از آموزش مباحث تئوری، در قالب گروه‌هاى ٦ نفره در آزمایشگاه فارماکگنوزى به ساخت عطر و ادکلن پرداختند.
برگزاری کارگاه نانو ألیاف (الکتروریسی)


کارگاهی با عنوان نانو الیاف نیز با حضور دکتر حکیمه زیادی برگزار شد که در این کارگاه مباحثی از قبیل آشنایی با نانو ساختارها و آشنایی عملی با تهیه نمد نانو فیبری به روش الکتروریسندگی مطرح شد.


برگزاری کارگاه اصول سنتز مواد شیمیایی و دارو


انجمن شیمی دارویی اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان اصول سنتز مواد شیمیایی با حضور دکتر علیرضا فرجی و با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با اصول کلی و واکنش های مورد نیاز برای سنتز دارو کرد.


برگزاری اردوی راهیان باران در واحد علوم دارویی


به همت کانون مهدویت باران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اردوی دو روزه قم، جمکران و کهک با هدف تقویت اندیشه مهدویت و انتظار در دانشجویان واحد علوم دارویی برگزار شد.


اردوی زیارتی، تفریحی، فرهنگی قم به همت کانون مهدویت باران دفتر نهاد مقام معظم رهبری و با حمایت معاونت دانشجویی فرهنگی واحد برگزار شد.


در این اردو که ۴۰ نفر از دانشجویان (بانوان) واحد علوم دارویی شرکت داشتند برنامه های متنوع زیارتی، سیاحتی، آموزشی و فرهنگی از قبیل زیارت حرم معصومه (س)، بازدید از مسجد مقدس جمکران، کارگاه آموزشی مهدویت، بازدید از خانه ملاصدرا و اماکن تاریخی روستای کهک، مسابقات کتابخوانی، عکاسی و مقاله نویسی و دیگر برنامه های متنوع فرهنگی برپا شد.


این اردو با هدف تقویت اندیشه مهدویت و انتظار در دانشجویان واحد- به ویژه دانشجویان جدید برنامه ریزی و اجرا شد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته