دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 15:06

هشدار سازمان متحد درباره وقوع فاجعه هسته‌ای در جهان

سازمان ملل متحد امروز (شنبه) درباره افزایش تنش‌های جهانی و به‌دنبال آن امکان وقوع فاجعه هسته‌ای هشدار داد و از کشورهای جهان خواست به فکر توسعه تاسیسات هسته‌ای خود نباشند.
کد خبر : 173767

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز، روزنامه دیلی تلگراف چاپ بریتانیا نوشت در گزارش جامع موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد آمده است: «استفاده نکردن از سلاح هسته‌ای از زمان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تاکنون نمی‌تواند به این معنا باشد که احتمال وقوع چنین اتفاقی ضعیف است.»


این گزارش می‌افزاید: «گرچه در اوضاع کنونی حملات هسته‌ای رخ نداده ولی بارها هشدار جنگ سرد داده شده است و شاهد حوادثی با محوریت سلاح هسته‌ای بوده‌ایم. این در زمانی است که ما اطلاعات کمی از میزان سلاح در اختیار کشورهای هسته‌ای در اختیار داریم.»


در گزارش موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد تاکید شده است تهدیدات هسته‌ای به‌دلیل صنعت رو به رشد سامانه‌های تسلیحاتی و در اختیار داشتن این صنعت از سوی برخی قدرت‌های جهان در حال افزایش است. خطر همچنان باقی است و در صورت اجرا شدن تهدیدات، نتیجه فاجعه‌باری بر جای خواهد ماند.


در این گزارش از کشورهای جهان خواسته شده است تا به فکر نقشه‌های جدید توسعه سامانه‌های هسته‌ای مدرن نباشند و تلاش کنند میزان تنش را در عرصه امنیت بین‌المللی کاهش دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته