دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 17:27

اخبار دانشگاه؛ از ثبت‌نام و برگزاری مسابقات قرآن و عترت تا گلگشت تفریحی فرهنگی

گلگشت تفریحی فرهنگی آبشار شوی ویژه کارمندان و استادان برادر به همت بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.
کد خبر : 173714

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ به همت بسیج کارمندی گلگشت تفریحی، فرهنگی آبشار شوی ویژه کارمندان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.


غلامعلی پوررضایی مسئول بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: این گلگشت تفریحی فرهنگی در آستانه هفته سلامت برگزار شد و از اهداف برنامه ریزی شده بسیج کارمندی چنین اردوهایی تقویت روحیه و سلامت کارمندان و استادان این دانشگاه و در راستای بهره مندی از طبیعت بسیار زیبای دزفول است.


آبشار شوی شهرستان دزفول در ایران بی‌نظیر بوده و بزرگترین آبشار خاورمیانه به حساب می‌آید. این آبشار در رشته کوه‌های زاگرس و در دهستانی به نام شوی از توابع شهرستان دزفول و در نزدیکی کوه سالن قرار دارد و دارای تنوع زیست محیطی بسیار زیبایی است.


این آبشار در بهار دارای طبیعتی سرسبز و بسیار زیباست. این منطقه زیستگاه غنی از جمله حیات وحش چون کل بز، پلنگ، خرس و سمندر ایرانی است و پوشیده از درختان زاگرس از جمله بلوط است.


به دلیل اینکه شوی در حد فاصل استان‌های لرستان و خوزستان قرار گرفته است دراواخر بهار و تابستان هوای گرمی دارد ولی در ارتفاعات و در پای آبشار هوا خنک و سرد است ولی چون چندین ساعت تا رسیدن به محل آبشار پیاده روی لازم است و این مسیر در میانه روز هوای گرمی دارد بنا براین بهترین زمان برای رفتن به شوی همان ابتدای بهار و ایام عید تا اواخر اردیبهشت است با اینکه در این موقع از سال این منطقه بسیار سرسبز و زیباست.


چاپ مقاله


مقاله دکتر محمد علی کریمیان استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا با عنوان «بررسی نقش کاربران در اعتبارسنجی منابع اطلاعاتی تحت وب از دیدگاه اعضای هیات علمی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی در مجله علمی پژوهشی «پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد» به چاپ رسید.


هدف از مقاله دکتر محمد علی کریمیان: در پژوهش‌های مختلف انجام‌گرفته در زمینة اعتبارسنجی منابع اطلاعاتی تحت وب، عوامل و سطوح مختلفی مانند وب‌سایت، منبع اطلاعاتی، اطلاعات و پیام، و بافتی که اعتبارسنجی در آن صورت می‌گیرد.


اما در این میان عامل دیگری نیز وجود دارد که نه به منبع مورد بررسی که به کاربر یا جستجو کننده اطلاعات و ویژگی‌ها، خصوصیات و رفتارهای وی مربوط می‌شود که در این پژوهش با بررسی و مطالعه هفت مدل اعتبارسنجی، ابتدا نقش و جایگاه کاربران در اعتبارسنجی را یادآور می شود و سپس، مهم‌ترین مؤلفه‌ها و معیارهای آنها از دیدگاه اعضای هیات‌ علمی به تصویر کشیده شده است.


یافته‌های پژوهش نشان داد که معیارهایی مانند هدف کاربر، توانایی کاربر (دانش موضوعی، دانش فناوری و اینترنت، و دانش ارزیابی) و انگیزه از مهم‌ترین معیارهای اعتبارسنجی مرتبط با کاربران از دیدگاه اعضای هیات‌علمی است.


مسابقات سراسری قرآن و عترت (ع)


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد مهاباد بیان کرد: «در این واحد نیز همچون سایر واحدهای دانشگاهی پس از ابلاغ بخشنامه همکاران فرهنگی واحد خصوصا مسئول کانون قرآن و عترت (ع) پوسترهای تبلیغاتی ویژه ای برای بخش‌های مختلف مسابقات از جمله بخش شفاهی ویژه دانشجویان و استادان و کارکنان و بخش جشنواره قرآن و عترت (ع) و بخش شفاهی ویژه خانواده‌های کارکنان دانشگاه (استادان و کارمندان) که در این سری از مسابقات برای اولین بار می‌توانند شرکت کنند، طراحی کرده و در سطح واحد نصب کردند.»


دکتر کیومرث کریمی افزود: «در این رابطه جلساتی با مدیران گروه های آموزشی و روسای دانشکده‌ها داشته‌ایم که ضمن دعوت از استادان برای شرکت در مسابقات، امیدواریم ما را در راستای تشویق و ایجاد انگیزه در دانشجویان برای حضور در مسابقات یاری کنند.»


وی ادامه داد: «نظر به فعالیت های چشمگیر همکاران فرهنگی ان‌شاءالله مسابقات امسال نیز همچون سالهای گذشته با حضور حداکثری دانشجویان و استادان و کارکنان و خانواده های آنان وهم زمان با سایر واحدهای دانشگاهی به نحو شایسته و با شکوه برگزار می‌شود.


کارگاه‌های نانو و سازه‌های ماکارونی


کارگاه های سازه ماکارونی با حضور دانش آموزان نیلوفر باقری، المیرا حاجی کندی، فاطمه قاسمی، آیناز همتی، تارا امیری، مبینا عارفیان و سارا شعبان پور با هدف شرکت در دوازدهمین جشنواره دانش آموزی تبیان که 14و 15 اردیبهشت برگزار خواهد شد از روز دوشنبه 23 اسفند سال گذشته با حضور سینا عظیمی فر مربی این کارگاه‌ها آغاز به کار کرد.


دانش آموزان ملیکا طاهرکناره، مبینا عارفیان، ثمین دهقان نصیری، موژان فتاحی، فاطمه فراهانی و ملیکا غضنفری به منظور شرکت در نوزدهمین جشنواره خوارزمی و مسابقات فناوری نانو در کارگاه‌های نانو که از تاریخ 18 بهمن 1395 هر هفته با راهنمایی امیر اسدزاده تشکیل می‌شود، شرکت می‌کنند.نیلوفر رضایی مسئول خبری این واحد آموزشی گفت: «به منظور آمادگی لازم برای حضور در مسابقات، آزمایشگاه نانو مدرسه با خرید وسایل و مواد آزمایشگاهی تجهیز شد.


در این کارگاه ها همه اصول و آزمایشات اولیه مربوط به علم نانو و اصول جستجوی صحیح در اینترنت نیز آموزش داده شد.»


رقابت در مسابقات سراسری قرآن و عترت


مرحله مقدماتی بیست‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در بخش شفاهی ویژه استادان، دانشجویان و کارمندان و در دو بخش برادران و خواهران در واحد بناب برگزار شد.


در این دوره از رقابت‌ ها 35 شرکت‌کننده در رشته ‌های ترتیل، تحقیق، حفظ و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات برتر برای شرکت در مرحله استانی این مسابقات مشخص و معرفی شدند.


رئیس واحد بناب در حاشیه بازدید از مسابقات، با توجه به نقش دانشگاه‌ ها در تقویت جایگاه قرآن در سطح جامعه گفت: «قرآن کریم بزرگترین هدیه الهى براى هدایت انسان‌ها و بهترین وسیله برای زدودن افکار و شبهات انحرافى از افکار مردم به ویژه جوانانى است که در معرض تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته اند.»


دکتر سیدعبدالله حجتی افزود: «دانشگاه‌‌هایی که کانون‌‌ها و مراکز فعال قرآن و عترت دارند میتوانند جامعه را به ‌سوی زندگی قرآنی و حیات طیبه تشویق و هدایت کنند؛ لذا گسترش فرهنگ قرآنی از اولویت‌های فرهنگی این واحد است تا با برنامه ریزی‌های مدون و برگزاری جلسات آموزشی و مسابقات قرآنی، نقش موثری را در راستای ترویج این فرهنگ در میان استادان، کارکنان و به ویژه دانشجویان ایفا کند.»


مسابقه ریاضی کانگورو


نهمین دوره مسابقات بین‌المللی ریاضیات کانگورو 31 فروردین با حضور ۵۶ نفر شرکت‌کننده در دبیرستان دوره اول دخترانه سما واحد کرمان برگزار شد.


این روز و مسابقه یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ترویج ریاضیات در دنیا است که در بیش از 70 کشور جهان ماه مارس (فروردین) برگزار می‌شود و در آن شرکت‌ کنندگان به 30 مسئله پنج گزینه‌ای که بر حسب دشواری در سه سطح 3، 4 و 5 قرار دارند پاسخ می‌دهند.


ایران از سال 2008 به عضویت «انجمن کانگورو بدون مرز» درآمد و مؤسسه فرهنگی فاطمی به عنوان نماینده رسمی این انجمن در ایران شناخته شد. دبیرخانه ریاضیات کانگورو برگزاری این رویداد جهانی در ایران را برعهده دارد.


گواهی شرکت در این مسابقه برای تمامی شرکت‌کنندگان و گواهی بین‌المللی برگزاری آن به نام مدرسه صادر خواهد شد. همچنین به 30 درصد از شرکت‌کنندگان هر استان که بهترین عملکرد را در گروه خود داشته‌اند از سوی «انجمن جهانی کانگورو بدون مرز» دیپلم افتخار بین‌المللی اهدا خواهد شد.برپایی نمایشگاه دست سازه‌ها، برگزاری کارگاه آموزشی و اجرای بازی‌های شاد با موضوع ریاضی از دیگر برنامه‌های این روز بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته