دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1396 - 14:26

ستایش اردوغان از ترامپ

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت، همتای آمریکایی‌اش آنچه را که رئیس‌جمهوری سابق این کشور نتوانست درباره فتح‌الله گولن، رهبر مذهبی ترکیه که در تبعید به سر می‌برد و آنکارا او را عامل اصلی کودتای سال گذشته می‌داند، انجام دهد، به انجام می‌رساند.
کد خبر : 173533

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، رجب طیب اردوغان، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری A NEWS، گفت: «بر این باورم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا کارهایی را که قرار بود باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره فتح‌الله گولن، انجام دهد، ادامه داده و به انجام می‌رساند. انتظار دارم که دولت واشنگتن تصمیم‌های درستی را برای جلوگیری از فعالیت‌های یک سازمان تروریستی از سوی گولن در پنسیلوانیا اتخاذ کند.»


رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت: «این رهبر تروریستی در آمریکا ساکن است. آمریکا متحد استراتژیک ترکیه محسوب می‌شود و این نه تنها برای من بلکه برای تمام مردم ترکیه ناراحت کننده است. دولت آمریکا باید کاری کند و او را برای پاسخگویی به تمامی کارهایی که انجامشان داده، احضار کند.»


به گفته دولت ترکیه، سازمان تروریستی فتح‌الله و رهبر آن مسئول کودتای نافرجام 15 ژوئیه (25 تیر) سال گذشته میلادی علیه دولت آنکارا است که 249 کشته و قریب به 2200 زخمی برجای گذاشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته