دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1396 - 11:24
واعظی عنوان کرد:

امروز ایده های جدید عامل خلق ثروت و ایجاد اشتغال است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی گفت : امروز ایده های جدید عامل خلق ثروت و ایجاد اشتغال است.
کد خبر : 173298

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی استان کرمانشاه با ذکر این مطلب افزود: استخدام دولتی باعث بزرگ شدن دولت می شود و باعث می شود که دولت جای بخش خصوصی را بگیرد و دولت بجای سیاست گذاری، حمایت و نظارت به سمت تصدیگری برود بنابراین با این روش مشکل اشتغال و تولید درست نمی شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه اشتغال در حوزه صنعت به سرمایه زیادی نیاز دارد که دولت از عهده آن بر نمی آید، تصریح کرد: بخشی از اشتغال هم مختص بخش کشاورزی است که با وجود محدودیت آب و خاک رفع مشکل اشتغال بدین صورت هم امکان پذیر نبود.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه راهی نداشتیم تا به سمت شرکت های دانش بنیان برویم اظهار کرد: اشتغال در توسط شرکت های دانش بنیان و ایجاد خدمات محدودیت ندارد چراکه ایجاد اشتغال در حوزه ICT با دیگر بخش ها قابل مقایسه نیست.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دیگر اشتغال از طریق استخدام دولتی و رفتن به سمت استخدام در حوزه صنعت دیگر کارایی ندارد، گفت: تنها راه رفع مشکل اشتغال رفتن به سمت شرکت های دانش بنیان است که امروزه شرکت های دانش بنیان مطرح دنیا معادل چند کشور مطرح آسیایی و اروپایی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته