دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 16:38
آنا گزارش می‌دهد؛

دیداری به کوتاهی دیوار رئیس و مرئوس/ اینجا خبری از شاه و خان نیست

اینجا دیگر خبری از رئیس و مرئوسی نیست و همه برای یک هدف دور هم جمع شده‌اند و آن، سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بدون اینکه شاه و خانی در میان باشد.
کد خبر : 354163
971111.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، دوران دانشجویی، دوره‌ای خاص و منحصربه‌فرد در زندگی تمام کسانی است که قدم در این وادی گذاشته‌ و بخشی از عمرشان را صرف دانشگاه کرده‌اند. خاطرات تلخ و شیرین این دوران در ذهن‌ها می‌ماند همچون نقشی بر لوح.


سیزدهمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقارن شد. روزهای آینده ایرانی‌ها خاطرات فداکاری فرزندان انقلابی‌شان را گرامی خواهند داشت و خاطرات خونین بهمن 1357 را ورق خواهند زد. روزهایی که دیوار بلند رئیس و مرئوس را فرو ریخت و همه برای هم جانفشانی کردند.


آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از پیشکسوتان دوران انقلاب و از زجر و زندان کشیده‌های آن دوران سیاه جبر و ستم است. سخنان او در کنار رفتار و کردارش برای نسل جوان بعد از انقلاب درس‌ها می آموزد و به یک معنا ساده و صمیمی است.


فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان مردی از جنس علم و دانشگاه است و علاوه بر مسئولیت‌های اجرایی مختلف کرسی تدریس در دانشگاه را رها نکرده است و همواره از ارتباط دوستانه خود با دانشجویان می‌گوید و نگاه امیدوارانه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعید احمدی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و علیرضا منظری توکلی رئیس سازمان سما این استان از دیگر افراد مسئول در این جلسه بودند.


استاندار زنجان در حاشیه این جلسه با اشاره به نقش این دانشگاه در توسعه عدالت آموزشی اظهار می‌کند: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار جمهوری اسلامی ایران است و نگاه مجموعه مدیریتی استان به این دانشگاه مثبت است و در حد توان برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.


حقیقی به مشکلات و تنگناهای نظام آموزش عالی استان زنجان اشاره می‌کند و می‌افزاید: در سال‌های گذشته به دلیل اعمال برخی سیاست‌های غلط و ناپخته دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی با مشکلاتی مواجه شده‌اند.


وی اضافه می‌کند: دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و آزاد در کنار هم هستند و تفکیک آنها عملاً ممکن نیست و توفیقات و مشکلات جامعه متعلق به آنهاست.


رئیس سازمان سما نیز پس از دیدار صمیمی با دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان در مدارس و آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما عنوان می‌کند: مردم زنجان مردمانی معتقد و با هویت و اصالت هستند و چشم جهان تشیع به زنجان و مردمانش است.


علیرضا منظری توکلی ادامه می‌دهد: مردم ایران و شیعیان جهان و حتی بسیاری از مسلمانان غیرشیعه دلداده و دلبسته حضرت امام حسین‌(ع) و اهل بیت‌(ع) هستند، اما تجمع عاشورایی و تاسوعایی زنجانی‌ها در 8 و 11 محرم جلوه‌ای دیگر از عشق و دلدادگی به خاندان نبی مکرم اسلام‌(ص) و فرزندان حضرت علی‌(ع) است.


وی، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم را سنبل اتحاد جهان تشیع می‌داند و تأکید می‌کند: حسینه اعظم و زینبیه اعظم چشم و چراغ جهان تشیع است.


رئیس سازمان سما با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد و مجموعه سمای استان زنجان تشریح می‌کند: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از گذشته یکی از واحدهای مؤثر و موفق در کشور بوده و در سال‌های گذشته با تنگناهایی مواجه شده است که با تدبیر و درایت آقای فیروزفر به گذشته درخشان خود بازخواهد گشت و همچنان در اوج خواهد ماند.


منظری توکلی به موفقیت‌های دانش‌آموزان سمای زنجان گریزی می‌زند و می‌گوید: خیرمقدم‌گویی دو دانش‌آموز زنجانی با ادبیات فاخر و با کنار هم قرار دادن کلمات، جملات نغز و شیوایی را ارائه دادند و این حکایت از پرمغزی ادبیات در دیار سهرودی و مردان و زنان بافرهنگ این دیار است.


وی که به دیدار دانش‌آموز نخبه، قرآنی و ورزشکار زهرا مرادی دانش‌آموز پایه نهم در کلاس درس رفته بود، متذکر می‌شود: خانم زهرا مرادی و امثال ایشان برای جامعه ایرانی ـ اسلامی مایه فخر هستند و به اینکه مجموعه سما برخوردار از چنین استعدادهای ارزشمندی هستند خداوند بزرگ را شاکریم.   


در ادامه این جلسه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سعید احمدی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و با حضور اعضای هیئت‌ امنا و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد و جملگی روانه سلف‌سرویس دانشجویی می‌شوند تا همپای دانشجویان و در کنار آنان بنشینند و اینجا دیگر بعد از گذشت 40 سال از انقلاب نه سخن و نه اثری از دری بسته است و نه دیواری بلند؛ بلکه همگی یقین دارند «شاه» و «خان» و «رئیس» رفته‌اند.


جملگی دور یک میز نشسته‌اند. آیت‌الله علی خاتمی نماینده عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی در استان زنجان، فتح‌الله حقیقی نماینده عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در استان، علیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما، علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و تمام کسانی که برای خدمت آمده‌اند، خدمتی بی‌منت.


گفت‌وشنودهای صمیمانه دانشجویان با مسئولان حکایت از یکرنگی دارد که زیر پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران با مجاهدتهای رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و جانفشانی‌های مجاهدان فی سبیل الله معنا می‌یابد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته