دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1396 - 10:54
در گفت‌وگو با آنا؛

هادی طباطبایی: نبود رحمتی برابر تراکتورسازی به ضرر استقلال است/ نباید توجهی به فحاشی تماشاگرنماها شود

دروازه‌بان سابق استقلال گفت: اگر استقلال بدون رحمتی به تبریز برود در حقیقت از تمام ظرفیت تیمش استفاده نکرده و این موضوع می‌تواند بار روانی بازی را به سود تراکتورسازی و به ضرر استقلال کند.
کد خبر : 172556

سید هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص روند روبه‌رشد استقلال در نیم‌فصل دوم گفت: «سیرصعودی تیم استقلال به‌خاطر اعتماد مدیران باشگاه به کادر فنی و بازیکنان جوان تیم بود. آنها در حقیقت به سرمربی خود فرصت دادند تا اندیشه‌هایش را پیاده کند و مزد این اعتماد را هم گرفتند. در سال‌های اخیر کمتر پیش آمده استقلال بتواند چنین روند رو به‌رشدی را داشته باشد و بتواند خود را از رده‌های پایین جدول به مکان دوم برساند.»


او در مورد اینکه اگر استقلال کمی زودتر به هماهنگی می‌رسید این امکان وجود داشت که قهرمانی پرسپولیس به تاخیر بیافتد، بیان داشت: «این فصل پرسپولیس از ابتدا حساب شده عمل کرد و البته این به خاطر هماهنگی‌هایی بود که در فصل قبل بین بازیکنان این تیم شکل گرفته بود. تردیدی نیست که اگر استقلال هم با برنامه‌تر شروع می کرد و موتور این تیم زودتر روشن می شد تنور رقابت های لیگ گرم‌تر می‌شد و در هفته‌های پایانی شاهد مسابقات جذاب‌تری بودیم. با این حال استقلال با حفظ این روند می‌تواند در فصل آینده رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با پرسپولیس داشته باشد و شانس بیشتری برای قهرمانی برای خود ایجاد کند.»


کارشناس فوتیال ایران خاطرنشان کرد: «به‌طور حتم محدودیت‌ها در این فصل کمک زیادی به استقلال کرد. بعد از آنکه این تیم در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل به مشکل خورد و نتوانست مهره‌ای را جذب کند به‌ناچار به جوان‌های خود اعتماد کرد و آنها توانستند این محدودیت را تبدیل به فرصت کنند. اینکه استقلال این بخت را دارد که نایب‌قهرمان لیگ شانزدهم شود حاصل تلاش‌های یک تیم جوان است که پاسخ خوبی به اعتماد سرمربی خود دادند.»


او درباره دیدار تراکتورسازی و استقلال در تبریز که می‌تواند سرنوشت تیم نایب‌قهرمان را مشخص کند، گفت: «بدون شک برنده این بازی شانس بیشتری برای ایستادن در رده دوم جدول پیدا می‌کند و استقلال با توجه به آنکه یک امتیاز بیشتر دارد با برتری در تبریز در یکقدمی نایب‌قهرمانی قرار می‌گیرد. قطعا هر دو تیم حداکثر توان خود را خواهند گذاشت تا برنده شوند و این موضوع باعث می‌شود تا یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین دیدارهای استقلال و تراکتورسازی را شاهد باشیم.»


طباطبایی در خصوص اینکه عنوان شده منصوریان قصد ندارد به خاطر فحاشی تماشاگرنماها رحمتی را با تیم به تبریز ببرد، تصریح کرد: «نمی‌دانم تصمیم سرمربی استقلال چیست و این موضوع تنها یک خبر است. بدون شک در هر تیم سرمربی بازیکنان خود را انتخاب می کند و ترکیب دلخواهش را می‌چیند. در این رابطه باید منصوریان تصمیم نهایی را بگیرد اما اگر استقلال بدون رحمتی به تبریز برود در حقیقت از تمام ظرفیت تیمش استفاده نکرده و این موضوع می‌تواند بار روانی بازی را به سود تراکتورسازی و به ضرر استقلال کند.»


او خاطرنشان کرد: «اگر به‌خاطر توهین برخی از تماشاگرنماها هم رحمتی به تبریز نمی‌رود که نباید این مسئله را جدی گرفت. بحث توهین به بازیکنان در ورزشگاه‌های فوتبال اتفاقی طبیعی است و موضوع جدیدی نیست که به خاطر آن دروازه‌بان استقلال برابر تراکتورسازی به میدان نرود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته