دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 14:11
رئیس شبکه هپاتیت ایران خبر داد

10 درصد بیماران تالاسمی به «هپاتیت C» مبتلا هستند

رئیس شبکه هپاتیت ایران از ابتلای 10 درصد از بیماران تالاسمی به بیماری «هپاتیت C» خبر داد و گفت: هم اکنون سه هزار بیمار مبتلا به هپاتیت C درمان شده و 50 درصد افراد مبتلا تاکنون از مرحله خطر گذشته‌اند و این آمار منفی شده است و 50 درصد دیگر هنوز مبتلا هستند.
کد خبر : 17254

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سید موید علویان در مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاسمی گفت: هپاتیت C از سایر انواع هپاتیت در میان بیماران تالاسمی شایع‌تر است و 20 تا 30 درصد بیماران تالاسمی مبتلا به بیماری هپاتیت C بوده‌اند و این مربوط به قبل از سال 75 می‌شود که غربالگری این بیماری نوظهور وجود نداشت.


وی افزود: سازمان انتقال خون از سازمان‌هایی است که با تدابیر علمی و اصولی توانسته است جلوی رشد شیوع هپاتیت را بگیرد.


علویان اعلام کرد که هم‌اکنون سه هزار بیمار مبتلا به هپاتیت C درمان شده و 50 درصد افراد مبتلا تاکنون از مرحله خطر گذشته‌اند و این آمار منفی شده است و 50 درصد دیگر هنوز مبتلا هستند و می ‌توان گفت اکنون تنها 10 درصد بیماران تالاسمی بیماری هپاتیت C دارند.


رئیس شبکه هپاتیت گفت: درمان‌های جدیدی برای این بیماری در دسترس بیماران قرار گرفته است که بیش از 98 درصد اثر بخشی دارد.


وی گفت: بیماران تالاسمی مبتلا به هپاتیت C طی 5 سال آینده به کلی بهبود می‌یابند و می‌توانیم جشن حذف این بیماری از مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی را برگزار کنیم.


سید موید علویان به بیماران توصیه کرد تا آن زمان همچنان با این بیماری کنار بیایند و نگذارند جلوی زندگی کردنشان را بگیرد.


وی افزود: بیماران می‌توانند با جداسازی وسایل شخصی و رعایت بهداشت، معاشرت معمول را داشته باشند و روابط زناشویی، حرف زدن و دست دادن موجب انتشار بیماری نمی‌شود. همانطور که با تالاسمی می توان زندگی کرد با هپاتیت هم می شود زندگی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته