تعدد قوانین در نحوه پرداخت حقوق معلمان زمینهساز رفتار سلیقهای مسئولان
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، جبار کوچکینژاد با اشاره به تعدد قوانین درخصوص نحوه پرداخت حقوق معلمان، گفت: این تعدد قوانین سبب رفتار سلیقهای مسئولان و مدیران شده درحالی که در قانون برنامه ششم حکمی تحت عنوان اینکه «تمامی فعالیتهای آموزش و پرورش باید در قالب سند تحول تعریف شوند»، آمده است که براساس آن مدیران از این رفتار سلیقهای منع میشوند، لذا برنامه ششم مسیرهای منتهی به رفتار سلیقهای را بسته است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق این حکم هر عمل وزیر باید در قالب سند بگنجد در غیر این صورت مجلس با آن مخالفت خواهد کرد، اگرچه طرح موضوعاتی همچون ارتقاء سیستم حقوقدهی به معلمان همچون اساتید دانشگاه، امری قابل تامل است و به یک پارچه شدن سیاستهای آموزشی کشور کمک میکند.
وی با تاکید بر ضرورت یک پارچه کردن سیاستهای آموزشی کشور، اضافه کرد: معتقدم تاکنون برای رتبهبندی معلمان حتی یک قدم برداشته نشده است درحالی که دولت همان طور که در برنامه توسعه نیز آمده، موظف بود «لایحه نظام رتبه بندی معلمان» را به مجلس ارائه دهد اما از این کار سر باز زدهاند.
کوچکینژاد معتقد است اجرای نظام رتبه بندی معلمان اقدام اساسی است که با شعار تحقق پیدا نمیکند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تنها با تمرکز بر قانون برنامه ششم توسعه در مسیر درستی حرکت خواهند کرد، گفت: مجلس نیز جهت تسریع در انجام اقدامات مهمی همچون کاهش تبعیض در پرداختها، رتبهبندی فرهنگیان، کاهش تنوع مدارس و... به این وزارتخانه کمک میکند.
انتهای پیام/