دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1396 - 13:56

زاهدی: هنگام رأی‌گیری درباره تحقیق و تفحص از شهرداری، در مأموریت بودم/ در انتخابات جمنا شرکت داده نشدم

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره لایحه تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: روزی که طرح تحقیق و تفحص به رأی‌گیری گذاشته شده بود، در مأموریت بودم. من از هر تفحصی استقبال می‌کنم. شفافیت در حوزه‌های مختلف به نفع کشور است و ما محدودیت در تفحص نباید داشته باشیم.
کد خبر : 171755

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که با توجه به نام‌نویسی برخی از وزرای دولت‌های نهم و دهم، آیا این امر به دلیل دستور احمدی‌نژاد به آنها است، گفت: از اتاق فکر دولت‌های نهم و دهم خبر ندارم.


نماینده مردم کرمان در مجلس در پاسخ به این سؤال که «شما به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رأی مثبت دادید یا منفی؟»، گفت: روزی که طرح تحقیق و تفحص به رأی‌گیری گذاشته شده بود، مأموریت بودم. من از هر تفحصی استقبال می‌کنم. شفافیت در حوزه‌های مختلف به نفع کشور است و ما محدودیت در تفحص نباید داشته باشیم.


وزیر علوم دولت دهم در رابطه با سؤالی مبنی بر اینکه «در سوابق علمی شما ابهاماتی است و با این وجود برخی شما را نابغه ریاضى می‌دانند. دلیل این امر چیست؟»، اظهار کرد: مقالات من در سایت‌ها وجود دارد و پایگاه‌های معروف در حوزه ریاضى از آنها استفاده کرده‌اند. من ادعایی نداشته‌ام. من یک معلم کوچک دانشگاه و دانشجو ریاضى هستم.


زاهدی در جواب سؤال یکی از خبرنگاران درباره انتقاد نمایندگان مجلس از مدیریت او در کمیسیون آموزش و اینکه گفته‌ می‌شود به دلیل نگرش سیاسی جلسات تشکیل نمی‌شود و هنوز نتیجه بررسی بورسیه‌های غیرقانونی مشخص نشده است، گفت: خوشبختانه در مجلس همه می‌توانند اظهار نظر کنند و این از افتخارات ماست.


او ادامه داد:‌ جلسات کمیسیون آموزش همیشه برگزار شده و هر هفته به‌صورت مکتوب برنامه‌ها ارائه می‌شود. یک جلسه بود که وزیر علوم نیامد و موارد بررسی نشد.


وزیر علوم دولت دهم درباره پرونده بورسیه‌ها نیز گفت: بورسیه‌ها مربوط به مجلس قبل بود. در همان زمان وزارت علوم هیأتی مشخص کرد و نتیجه‌اش را دو سال قبل اعلام کردیم.


او درباره اینکه پیش از این گفته بود به جبهه مردمی نیروهای انقلاب متعهد است اما برخلاف نظر جمنا ثبت‌نام کرده است، گفت: من در انتخابات جمنا شرکت داده نشدم.


وزیر دولت دهم در رابطه با ورود احمدی‌نژاد به عرصه رقابت گفت: مقام معظم رهبری در توصیه‌ای که به وزارت کشور داشتند حضور گسترده را خواستند و گفتند کاری کنید مردم پای صندوق بیایند. امیدوارم حضور ایشان باعث بوجود آمدن شور باشد و هدف دیگری نباشد.


زاهدی در پاسخ به این پرسش که «شاخص‌ترین سؤال شما در مناظره از روحانی چیست؟»، گفت: در حوزه‌های مختلف سؤال‌های مختلفی وجود دارد. حوزه اقتصاد در اولویت اول است و اینکه آیا در این چند سال توانستیم در حوزه علم و فناوری پیشرفت کنیم؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته