دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 08:04
در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

چهره ماندگار ریاضی: تمام قرآن را قبل از رفتن به مدرسه یاد گرفتم/ در سن 80 سالگی آموزش نواختن سنتور را می‌گذرانم

دکتر مهدی بهزاد چهره ماندگار ریاضی کشورمان گفت: امیدوارم روزی تمام تندیس ها و لوح های تقدیر که همه لطف دوستان بوده را به جایگاه اصلی آن، یکی از دانشگاه های آزاد یزد و یا خانه ریاضیات یزد بسپارم.
کد خبر : 17109

به گزارش خبرنگار آنا، در هفته تجلیل از مقام معلم و به همت ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد آئین نکوداشت مقام رفیع استاد مهدی بهزاد ریاضی‌دان و چهره ماندگار ریاضی کشور در سالن آمفی تئاتر دکتر سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.


در این مراسم جمع کثیری از اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد، گروه ریاضی دانشگاه یزد، ریاست موسسه آموزش عالی جواد، استاندار، جمعی از معاونین استانداری و فرماندار یزد شرکت داشتند.









بهزاد در توصیه ای به اساتید و دانشگاهیان گفت: در زندگی به علاقه های خود توجه کنید و سعی کنید به هدفتان برسید همانطور که من آرزو داشتم بتوانم ساز بنوازم و امروز در سن نزدیک به هشتاد سالگی آموزش نواختن سنتور را می گذرانم



استاد مهدی بهزاد در سخنانی کوتاه گفت: در سال های گذشته با موافقت استاندار وقت و با درخواست اینجانب مقدمات تشکیل پردیس ریاضی کشور در یزد فراهم شد و حتی زمینی به متراژ 20 هکتار نیز به این مهم اختصاص یافت که متأسفانه این طرح عملیاتی نشد ولی امروز درخواست دارم به مصداق شعر گذشتگان کاشتند ما خوردیم ما بکاریم آیندگان برداشت کنند، کاری برای جذب گردشگر در زمینه علمی برای این شهر فراهم شود و ما نیز دین خود را به خاک و آب و موطنمان انجام دهیم.


وی خواستار عدم تقلید در برنامه های علمی بویژه موسسات آموزش عالی در کشور شده و بازبینی و مطالعه زیرساخت های موسسه های آموزش عالی کشورهای پیشرفته را پیشنهاد داد.


بهزاد در توصیه ای به اساتید و دانشگاهیان گفت: در زندگی به علاقه های خود توجه کنید و سعی کنید به هدفتان برسید همانطور که من آرزو داشتم بتوانم ساز بنوازم و امروز در سن نزدیک به هشتاد سالگی آموزش نواختن سنتور را می گذرانم.


قبل از صحبت های بهزاد، دکتر رضا امراللهی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در استان های اصفهان، سمنان و یزد، دکتر مهدی بهزاد را فخر ایران و دانشمند برجسته ریاضی کشور و پدر علم گراف معرفی کرد و از توفیقات و کتاب های او در سال های تدریس و حضور در عرصه های علمی که همچنان نیز ادامه دارد، صحبت کرد.


در پایان مراسم از طرف دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، دانشگاه یزد و موسسه آموزش عالی جواد، لوح تقدیر و تندیس به استاد بهزاد تقدیم شد.


در حاشیه این مراسم همچنین از زحمات و تلاش های مرحوم دکتر علی سلطانی معلم اخلاق و بنیانگذار واحد یزد تقدیر و تشکر شد و با اهداء لوح تقدیر به همسر فداکار ایشان که در سال های سازندگی و اثبات حقانیت دانشگاه آزاد اسلامی همدوش آن مرحوم بود تقدیر و تشکر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته