دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 میلیون تن به ظرفیت زغال سنگ مازندران اضافه شد

70درصد تولید کارخانه کک سازی سوادکوه با ماشین آلات داخلی

در استان مازندران حدود 140 میلیون تن ذخیره زغال سنگ وجود دارد که توسط شرکت های سرمایه گذاری 20 میلیون تن به ظرفیت ذغال سنگ مازندران اضافه شده و اکنون 160 میلیون تن ذخیره زغال سنگ در مازندران پیش بینی می شود.
کد خبر : 171033

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ مهدی کرباسیان در مراسم افتتاح کارخانه زغال شویی سوادکوه گفت: 70 درصد تولیدات این کارخانه با ماشین آلات داخلی تولید و تنها 30 درصد تولیدات با ماشین آلات خارجی انجام می شود.


وی ادامه داد: این کارخانه نسبت به سایر کارخانجات زغال شویی 20 درصد کمتر باطله تولید می کند و از لحاظ مصرف انرژی و پسماند کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد.


وی ادامه داد:سوادکوه شرایط مناسبی برای تولید زغال سنگ دارد و با ایجاد کارخانه زغال شویی می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه زغال سنگ برطرف شود.


معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه پیمانکار این پروژه در سال 93 آغاز به کار کرد و توانست امروز کارخانه زغال شویی سوادکوه را به بهره برداری برساند، افزود: ظرفیت این کارخانه 250 هزار تن تولید زغال است و 500 هزارتن زغال خام وارد این کارخانه می شود و محصولات این کارخانه در زنجیره فولاد استفاده می شود.


کرباسیان درباره میزان اشتغال زایی این کارخانه گفت: با ایجاد کارخانه جدید کارکنان کارخانه قدیمی به این محل جدید انتقال پیدا کردند، برنامه‌هایی هم برای کارخانه قدیمی انجام شد تا در آینده از باطله های این کارخانه استفاده های مفیدی شود.


وی ادامه داد: در استان مازندران حدود 140 میلیون تن ذخیره زغال سنگ است که توسط شرکت های سرمایه گذاری 20 میلیون تن به ظرفیت ذغال سنگ مازندران اضافه شده و اکنون 160 میلیون تن ذخیره ذغال سنگ در مازندران پیش بینی می شود.


ساخت کارخانه کک سازی سوادکوه با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست


رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست و تیم همراه چند ماه گذشته از کارخانه کک سازی بازدید داشتند که مقرر شد یک مشاور بین‌المللی از آلمان اطلاعات را مرور و نظرنهایی را ارسال کند.


وی ادامه داد: مشاور نظرنهایی را تا یک ماه آینده ارسال می کند و اگر در توافق به عمل آمده به تفاهم برسند ، طبق ضوابط سازمان حفاظت محیط زیست عملیات کار آغاز خواهد شد.


کرباسیان با بیان اینکه برای طرح های کک سازی و معدن کرد آباد در حال حاضر بودجه تعریف شده گفت: تنها مشکل، حل مسائل زیست محیطی است که تا هفته آینده جلسه ای با حضور رئیس سازمان جنگل ها برای حل این مشکل برگزار می شود.


وی همچنین با بیان اینکه مزایده کارخانه قدیم زغالشویی برگزار شده نیز افزود: مقرر شد شرکتی در این زمینه سرمایه گذاری کند تا مواد باطله به محصول تبدیل و از این طریق از خطر محیط زیستی جلوگیری و فرصت های شغلی از این طرح ایجاد شود.


معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: کارخانه قدیم زغالشویی مهم‌ترین مرکز زغالشویی ایران از لحاظ زیست محیطی است زیرا میزان مواد باطله آن ١٧ درصد کمتر از بقیه زغالشویی هاست و به محیط زیست اطراف آن آسیبی وارد نمی‌کند.


کرباسیان به مشکل بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت : باید به صورت کارشناسی شده در راستای حل مشکل کارخانه ها برای راه‌اندازی و ایجاد فرصت های شغلی تلاش کرد.


وی با توجه به ظرفیت 140 میلیون تن زغال سنگ در استان مازندران افزود : با آغاز اکتشافات های جدید ، 20 میلیون تن سال 95 به ذخیره زغال سنگ قطعی استان اضافه شده و 60 میلیون تن دیگر نیز پیش بینی می شود.


کرباسیان به مهم ترین دستاورد دولت یازدهم در زمینه صنعت اشاره کرد و گفت : در دولت یازدهم 250 هزار کیلومتر کار اکتشافی انجام شده است در حالی که تا پیش از این یکصد هزار کیلومتر بود.


وی افزود : همچنین تنها در استان مازندران ظرف سال گذشته نزدیک به سه هزار کیلومتر کار اکتشافی انجام شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته