دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1396 - 11:53

وزیر آموزش و پرورش: داشتن «پرونده بهداشت» اولویت ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان، گفت: ما در تلاش هستیم برای تمام دانش‌آموزان پرونده بهداشتی تشکیل شود و یکی از اولویت‌های ثبت نام داشتن این پرونده باشد زیرا سلامت یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.
کد خبر : 171001

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فخر‌الدین احمدی دانش‌آشتیانی در حاشیه مراسم افتتاحیه مرحله دوم طرح ملی وارنیش فلوراید در جمع خبرنگاران ادامه داد:‌ طی دو سال اخیر 6.5 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. خوشبختانه همکاری خوبی بین وزارت آموزش پرورش و بهداشت برقرار بوده است.


وی افزود:‌ امیدواریم این طرح گسترش پیدا کند و بتوانیم وضعیت سلامت دندانی دانش‌آموزان را ارتقا دهیم و میانگین آن را به میزان مطلوب نزدیک کنیم. البته ما نیز از مسئولان آموزش و پرورش درخواست کرده‌ایم که ضمن آموزش در حوزه پیشگیری و ارتقاء سلامت دندان‌ها نیز فعالیت داشته باشند البته باید اولیا نیز دقت کافی داشته باشند که فرزندان‌شان به صورت مرتب دندان‌های خود را با مسواک شست‌و‌شو بدهند چون اگر ما بتوانیم بحث پیشگیری را گسترش بدهیم مسلما می‌توانیم به هدف مورد نظر نزدیک‌تر شویم.


وزیر آموزش و پرورش یادآور شد:‌ اگر بتوانیم در حوزه پیشگیری به موفقیت دست پیدا کنیم در واقع توانسته‌ایم از هزینه‌های حوزه درمان نیز بکاهیم، زیرا همان‌گونه که می‌دانیم هزینه‌های خدمات دندان‌پزشکی بسیار گران است و تنها راه پیشگیری از این هزینه‌ها رعایت بهداشت دندان است.


دانش‌آشتیانی تصریح کرد: ما در تلاش هستیم برای تمام دانش‌آموزان پرونده بهداشتی تشکیل شود و یکی از اولویت‌های ثبت نام داشتن این پرونده باشد زیرا سلامت یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.


وی با تاکید بر اینکه سلامت دانش‌آموزان در ارتباط مستقیم با کیفیت آموزشی است، گفت:‌ البته والدین باید فرزندان خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته