دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یاداشت جهانگیر الماسی برای نمایش «رام کردن زن سرکش»

درک مسئولیت تاریخی و رسالت اجتماعی هنر

جهانگیر الماسی کارگردان ، بازیگر و مدرس تئاتر که آخرین اجرای نمایش «رام کردن زن سرکش» را همراه با جمع 240 نفره تماشاگران این نمایشبه تماشا نشست در یادداشتی منتشر کرد.
کد خبر : 17100

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی نمایش، جهانگیر الماسی در این یادداشت کوتاه نزدیکی این اثر نمایشی به آثار شکسپیر و توجه به شرایط اجتماعی و روانشناسی مردم ایران را ستود.


الماسی در این متن کوتاه و صمیمانه آورده است:


«مهمترین ویژگی نمایش، تئاتر بودن آن است و بخصوص برای توده مردم با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و روانشناسی جمعی مردم ایران.


صمیمانه باید به گروه خانم کاظمی تبریک گفت که بدون خارج شدن از حریم اخلاقی تئاتر ، بدون بیرون رفت از چارچوب در نظری منعطف به متن و نام شکسپیر و با درک مسئولیت تاریخی و رسالت و وظیفه اجتماعی هنر، به مثل آموزه‌های پلخانف، برشت(بخصوص) و آنچه بزرگان عرصه نمایش ایران نقل کرده‌اند و با گوشه چشمی به فرهنگ ملی و منطقه‌ای و قومی ایرانی و با اشراف بر ذکاوت و سیادت و شرافت هنرمند، و بادقت در رنگ طراحی و موسیقایی بایسته، دقایقی مفرح و با محاسبه ضرورت امروزین ارتباط خانواده‌های ایرانی و تئاتر، و در رقابت با تئاتر بخش خصوصی از عهده مسئولیت خود برآمده‌اند.


سر افراز و سربلند


جهانگیر الماسی»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته