دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1396 - 09:41

آلیانز آرنا میعادگاه جدال غول‌‌های فوتبال آلمان و اسپانیا/ زیدان در خانه آنچلوتی تسلیم می‌شود؟

مهم‌ترین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را امشب تیم های بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید برگزار می‌کنند.
کد خبر : 170959

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در ادامه مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:15 امشب در ورزشگاه آلیانز آرنا شهر مونیخ تیم‌های بایرن‌مونیخ آلمان و رئال‌مادرید اسپانیا برگزارکننده حساس‌ترین و مهم‌ترین دیدار این مرحله هستند. این مسابقه در حالی برگزار خواهد شد که این دو تیم با 22 بازی رودررو بیشترین تقابل را در سطح قاره اروپا داشته‌اند.


باوارایی‌های مونیخ


بایرنی‌ها که 11 جدال قبلی خود از رئالی‌ها را برده‌اند و البته 9 شکست را هم تجربه کرده‌اند امشب در خانه به دنبال پیروزی هستند که در بازی برگشت خیال‌شان آسوده باشد و بتوانند در مادرید بی‌دردسرتر مجوز صعود به دور نیمه‌نهایی را به‌دست آورند. فاصله 10 امتیازی بایرنی‌ها با تیم لایپزیگ در فاصله 6 هفته مانده به پایان رقابت‌های بوندسلیگا از حالا قهرمانی دوباره این تیم را تضمین کرده به طوری که مهم‌ترین دغدغه آنها قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. عنوانی که سال‌هاست از رسیدن به آن محروم شده‌اند. تیم کارلو آنچلوتی پیش از دیدار با رئال مادرید توانست در غیاب مانوئل نویر، توماس مولر و مت هوملس 4 بر یک دورتموند مدعی را در هم بکوبد تا ثابت کند که در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. خبر خوش برای هواداران باوارایی‌ اینکه آنها در بازی امشب شاهد بازگشت نویر و مولر هم هستند تا با توان بیشتری به مصاف صدرنشین لالیگا اسپانیا بروند. حتی لواندوفسکی که ستاره بی چون و چرای این روزهای سرخ‌پوشان مونیخ است هم درد شانه‌اش برطرف شده تا شاگردان آنچلوتی برای پیروزی در بازی امشب ابزار لازم را در اختیار داشته باشند.


کهکشانی‌های مادرید


شاگردان زین‌الدین زیدان همانند حریف امشب‌شان صدرنشین لیگ کشورشان هستند. رئالی‌ها با یک بازی کمتر سه امتیاز بیشتر از بارسلونا تیم دوم جدول و 10 امتیاز از آتلتیکومادرید رده سومی جلوتر هستند و با توجه به افت محسوس بارسایی‌ها که شب گذشته با 3 گل در خانه یوونتوس بازنده شدند، به نظر مشکل آنچنانی برای قهرمانی ندارند به‌خصوص اگر دو هفته دیگر در ال‌کلاسیکو از سد بارسلونا بگذرند. آنها این هفته در دربی مادرید به‌رغم ارائه بازی برتر نسبت به آتلتیکو به تساوی یک بر یک قناعت کردند. افت محسوس کریستیانو رونالدو در گلزنی باعث شده تا برخی بازیکنان رئال از زیدان بخواهند تا او بیشتر به آلوارو موراتا میدان دهد و از او در کنار کریم بنزما و گرت بیل استفاده کند. موضوعی که خواسته خود موراتا از زیدان نیز بوده‌است. با این حال بعید است زیدان ستاره توانمند پرتغالی خود را در بازی امشب روی نیمکت قرار دهد. از اردوی رئال خبر می‌رسد که آنها در بازی برابر بایرن‌مونیخ 3 مدافع ثابت خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. غیبت کارواخال، پپه و واران مسئولیت‌های آنتونی راموس را بسیار بیشتر می‌کند. ضمن اینکه کارلو آنچلوتی سرمربی بایرنی‌ها دو فصل سابقه هدایت رئال را دارد و به‌خوبی فضای حاکم بر این تیم را می‌شناسد. او خلاءهای موجود در ساختار دفاعی تیم زیدان را به فرانک ریبری، آرین روین، تومساس مولز و رابرت لواندوفسکی به خوبی گوشزد می‌کند و این مسئله کار زیدان را سخت‌‌تر خواهد کرد. باید دید سرمربی فرانسوی کهکشانی‌ها چه تدبیری برای حل مشکلات خط دفاعی تیمش در نظر دارد.


رویارویی ‌های آخر بایرن و رئال


در آخرین تقابل این دو تیم که به نیمه نهایی فصل ۱۴-۲۰۱۳ بازمی‌گردد مادرید در مجموع دو دیدار پنج بر صفر پیروز شد. در بازی رفت کریم بنزما تک گل بازی را در اسپانیا به ثمر رساند و در بازی برگشت، کریستیانو رونالدو و سرخیو راموس این پیروزی را تکمیل کرده و سنگین‌ترین شکست تاریخ بایرن را در رقابت‌های اروپایی به ثبت رساندند.


پیش از این بایرن حریف اسپانیایی‌اش را در لیگ قهرمانان شکست داده بود. این اتفاق در نیمه نهایی فصل ۱۲-۲۰۱۱ رخ داد. هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو بر یک به پایان رسید و در وقت های اضافه گلی رد و بدل نشد. بایرن توانست رئال مادرید تحت هدایت ژوزه مورینیو را در ضربه‌های پنالتی سه بر یک شکست بدهد.


آتلتیکو مادرید - لسترسیتی


در دیگر بازی امشب آتلتیکو مادرید و لسترسیتی مقابل هم قرار می‌گیرند. تیم دیگو سیمئونه در این فصل نتوانست در لالیگا درخشش همیشگی را داشته باشد و به‌احتمال فراوان در رتبه سوم لیگ اسپانیا قرار می‌گیرد. حریف امشب آتلتیکو تیمی است که فصل گذشته شگفتی‌آفرین لیگ برتر انگلستان بود و توانست قهرمانی را تجربه کند. اگر چه این تیم در رقابت‌های این فصل نتوانست در چهره یک تیم مدعی ظاهر شود و کلودیو رانیری که تیم کم‌ستاره لسترسیتی را قهرمان کرده بود از کار برکنار شد. آنها پس از کنار رفتن رانیری تنها در یک بازی لیگ برتر جزیره بازنده شدند و در دیگر دیدارها برنده بودند تا از منطقه سقوط نجات پیدا کنند. لسترسیتی با حذف سویا در مرحله قبل نشان داده تیم متفاوتی در اروپاست و برابر آتلتیکو هم به راحتی تسلیم نمی‌شود. هر دو تیم در بازی امشب 3 غایب دارند. مویا، ورسالیکو و فرناندس به دلیل مصدومیت بازی خانگی اتلتیکو را از دست داده‌اند و در سوی مقابل مورگان، مندی و واگو غایبان لسترسیتی را تشکیل می‌دهند. باید دید بازی که روی کاغذ درصد پیروزی سفید و سرخ‌های مادرید در آن بیشتر است در نهایت به سود کدام تیم به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته