دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1396 - 10:58

درخشش واحد تهران جنوب در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

تیم دانشجویی روبوکاپ (ربات پرنده) IRSE دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب که در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران شرکت کرده بود توانست با رقابت خوب خود در بین تیم‌های شرکت کننده از دانشگاه‌های کشور و خارجی مقام سوم این مسابقات را کسب کند.
کد خبر : 169946

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دوازدهمین مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از صاحب‌نظران و استادان مطرح ایران و جهان در عرصه رباتیک سه‌شنبه (15 فروردین) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و در روز جمعه با معرفی تیم‌های برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.


رقابت‌های دوازدهمین مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در سه بخش دانشجویی، شبیه‌سازی و دانش‌آموزی صورت گرفت که ۶۹۷ تیم از ایران و کشورهای مختلف ثبت نام کرده بودند که پس از مرحله ارزیابی کیفی، ۳۷۸ تیم از ۱۴ کشور جهان برای حضور در رقابتهای نهایی انتخاب و معرفی شدند.


مسابقات بخش دانشجویی مسابقات ربوکاپ امسال در ۱۱ لیگ شامل ربات‌های انسان‌نما، ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک، ربات‌های فوتبالیست سایز متوسط، ربات استاندارد پلت فرم، ربات زیردریایی، ربات خانگی، ربات‌های مین یاب، ربات‌های امدادگر واقعی، ربات صنعتی، ربات پرنده و نوآوری در ربات‌ها برگزار شد.


تیم‌هایی از کشورهای ایران، آمریکا، آلمان، هند، ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی، هلند، پاکستان، مکزیک، انگلستان، ترکیه پرو در مسابقات امسال حضور داشتند که در لیگ ربات پرنده در فضای باز تیمSRC از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز قهرمان شد، تیم SP Aero از سنگاپور به مقام دوم رسید و تیم IRSE از دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب سوم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته