دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هفتمین جشنواره تجسمی فجر آغاز شد

هفتمین جشنواره بین المللی تجسمی فجر عصرگاه روز چهارده بهمن‌ماه با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد و جمعی ازهنرمندان عرصه تجسمی در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.
کد خبر : 1698

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی جشنواره تجسمی فجر، در ابتدای این نشست علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد با ابراز خوشحالی نسبت به برگزاری چنین رویدادی گفت: «امسال از جشنواره تجسمی فجر خبرهای خوبی به من رسیده است، درواقع حضور هنرمندان پیشکسوت در عرصه تجسمی در این دوره، در نه رشته مختلف حرکتی ارزنده به شمار می‌رود».


او اضافه کرد: «امیدوارم ارتباط و تعاملی که میان هنرمندان و جشنواره‌ها وجود دارد در دوره‌های بعد نیز تداوم یابد و این تداوم به خلق آثار متفاوت و ماندگاری منجرشود. به ویژه این‌که امیدواریم با تصدی‌گری انجمن‌ها، برگزاری جشنواره‌ها شکل متفاوتی به خود بگیرد و درابعاد وسیع‌تری برگزار شوند».


مرادخانی درادامه تصریح کرد: «انتشار کتاب این دوره از جشنواره اتفاق ارزنده‌ای به شمار می‌رود، خاصه این که انتشار کتاب جشنواره اصولا می‌تواند راهنمایی برای نسل آینده که قصد دارند در چنین جشنواره‌هایی شرکت کنند تلقی شود».


در ادامه این مراسم، مجتبی آقایی دبیر جشنواره تجسمی فجر نیز گفت: «دراین دوره بیش از 1100 اثر از 700 هنرمند در این جشنواره نمایش داده می‌شود. یکی از مولفه‌های جشنواره امسال غیررقابتی بودن آن است، ضمن این‌که امسال سعی کردیم همزمان با برگزاری این جشنواره، نمایشگاهی از آثار انجمن عکاسان دفاع مقدس نیز در موزه فلسطین برگزار کنیم. اجرای برنامه‌هایی در قالب نمایشگاه نظیر "پیامبر مهربانی" و "جهانی عاری از خشونت" نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در این دوره از جشنواره به برپایی آن پرداخته‌ایم.»


هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در رشته‌هایی چون نگارگری، نقاشی، عکس، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، سفال و سرامیک، تصویرسازی، گرافیک، خوشنویسی و پوستر تا روز دوازده اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری صبا ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته