دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1396 - 14:17
دبیر علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا:

آموزش و پژوهش مهم‌ترین عامل پیشرفت در جامعه است

دبیر علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در پیشرفت جوامع، توجه به آموزش و پژوهش و میزان سرمایه‌گذاری هوشمندانه در این زمینه می باشد. آن دسته از جوامعی که زمینه و بستر مساعدتری برای تعالی همه جانبه نظام آموزشی خود فراهم آورده و آن را سر لوحه حرکت علمی خود قرار داده‌اند، مدارج رشد و بالندگی را هر چه مطلوب‌تر و در زمان کوتاه‌تری سپری خواهند کرد.
کد خبر : 169675

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، مهدی رشیدی جهان افزود: از آنجایی که دانش آموزان به عنوان نیروهای بالقوه علمی وفنی، آینده سازان کشور و عناصر تعیین کننده در رشد و بالندگی جامعه شناخته می‌شوند و در آینده با ورود به رشته‌های تحصیلی دانشگاهی نقش عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی –پژوهشی کشور خواهند داشت، شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، سازماندهی، پرورش و هدایت آنها در این مسیر می‌تواند سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در جهت ساخت میهن باشد.


دبیر علمی جشنواره ابن سینا اذعان کرد: در همین راستا کارشناسان ما با هدف ایجاد علاقه و انگیزه و فراهم آوردن بستری مناسب به منظور پرورش خلاقیت ، نوآوری و ابتکار عمل دانش آموزان در زمینه های مختلف پژوهشی و همچنین کاربردی نمودن مباحث تئوریک علمی، در نظر دارد، همانند سال گذشته دومین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری ابن سینا را در سال تحصیلی 96-95 برگزار کند.


وی تشریح کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان و آشناسازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش‌های کاربردی ساختن علوم مختلف و همینطور ارتقاء سواد اقتصادی در دانش آموزان و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.


رشیدی جهان خاطرنشان کرد: دانش آموزان پس از یک سال تلاش و طراحی و آماده سازی پروژه‌های مختلف در محورهای ۴ گانه جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا در این رویداد جذاب علمی شرکت کردند تا علاوه بر حضور در یک رقابت علمی و جذاب ،تجربه‌های گرانقدری را در موضوعات مختلف علمی کسب کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: نظام آموزشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته