دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 16:00

اخبار دانشگاه؛ از دیدارهای نوروزی تا اسکان دانشگاهیان

محمد رستم پور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: «واحد آباده با توجه به داشتن امکانات رفاهی، در ایام نوروز پذیرای نزدیک به 500 نفر میهمان نوروزی از اقصی نقاط کشور بود.»
کد خبر : 169373

دیدار نوروزی


دیدار صمیمانه نوروزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان با کارکنان دانشگاه در دومین روز کاری دانشگاه در سال 1396 در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.


دکتر مجتبی بابایی با توجه به شعار سال ۹۶ به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» به عنوان راهبردی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، نکته‌ سنجی مقام معظم رهبری را نشانه آینده‌نگری و تدبیری مدبرانه از سوی ایشان عنوان کرد.


وی با توجه به تاکیدات و رهنمودهای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این بار اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم را برای عملیاتی کردن محورهای قابل اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه اتخاذ خواهیم کرد و در این راستا خواستار همکاری تمامی استادان و کارکنان واحد تویسرکان هستیم و با توکل به خداوند منان و اتکا به همت و تلاش شما همکاران با تمام توان و علی رغم وجود برخی مشکلات و محدودیتها این واحد را همچون سنوات گذشته و با قدرت بیشتری پیش خواهیم برد.


وی با ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات صورت گرفته دانشگاه در سال گذشته ارائه و تشریح برنامه های آینده در سال جاری از همه کارکنان خواست در سال جدید با همکاری و همدلی در پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان مشارکت کنند.


بازدید نوروزی


مراسم دید و بازدید نوروزی پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب به همراه هیات رئیسه از هر یک از دانشکده‌های واحد و ساختمان علوم پایه و عمومی این واحد دانشگاهی پس از دو روز به پایان رسید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم دید و بازدید نوروزی با شروع به کار دانشگاه در سال جدید، به میزبانی روسای هر یک از دانشکده‌ها و ساختمان علوم پایه و عمومی این واحد با حضور اعضای هیات علمی، مدیران گروه های آموزشی، دانشجویان، کارکنان و مسئولان مربوط هر کدام به تفکیک در 2 ساعت برگزار شد.


بازدید از محوطه هر یک از دانشکده‌ها و ساختمان علوم پایه و عمومی واحد، سخنرانی اعضای هیات رئیسه و برخی از کارمندان و مسئولان دانشکده‌ها و ارائه نظر از برنامه‌های این مراسم بود.


زیارت عاشورا


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و همزمان با شروع سال جدید مراسم پرفیض قرائت دعای معنوی زیارت عاشورا با حضور کارکنان و اساتید و دانشجویان صبح امروز قبل از شروع کار در مسجد واحد تهران شرق برگزار شد.


پس از پایان قرائت این دعا، حجت‌الاسلام معنوی کارشناس فرهنگی واحد تهران شرق با تبریک سال نو به همه همکاران، لزوم پاک سازی دلها را همراه با نو شدن طبیعت خواستار شد و بیان کرد: «در سال جدید تمام تلاش خود را برای تعمیق و گسترش معنویت و دینداری بکار گیریم. حضور در نماز پر فیض جماعت باید مورد توجه همه عزیزان قرار گیرد.»


پیاده روی بزرگ خانوادگی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان با تبریک سال نو و شروع سالی جدید و فرارسیدن میلاد پرخیر وبرکت امیرالمومنین علی (ع) از برگزاری پیاده روی بزرگ خانوادگی برای کارکنان دانشگاه و ادارات شهرستان خبر داد.


مهدی شیخ موحد افزود: باتوجه به اینکه در دین مبین اسلام به ورزش وصحت بدن تاکید شده است و اینکه کارکنان از تحرک کمتری نسبت به سایر اقشار برخوردار هستند، این برنامه برای شروع برنامه های ورزشی در سال جدید و شادابی و طراوت کارکنان است.


شیخ موحد گفت: این برنامه پیاده روی از در دانشگاه آغاز و از تپه مجاور به مدت 45 دقیقه پیاده روی برگزار و در پایان بین نفرات شرکت کننده قرعه کشی می شود وبه رسم یادبود به آنها جوایزی اهدا می شود.


بازدید دانشجویان از مناطق عملیاتی


در راستای آشنایی نسل جوان با مناطق عملیاتی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و ارزشهای هشت سال دفاع مقدس، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی مهران بازدید کردند.


به گفته جمال مرادی، مسئول بسیج دانشجویی واحد ایوان، این اردو با هدف تقویت روحیه خودباوری دانشجویان در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، تحکیم هویت ملی ودینی و معرفی شهدا به عنوان الگوی نسل جوان همه ساله برگزار می شود.


دیدار با فرماندار


صادق کریمی فرماندار صفاشهر در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با تبریک سال جدید با توجه به نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر پیشرفت های علمی و رشد فرهنگی به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ در داخل و خارج کشور، از نقش ارزنده هیات موسس و بویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) قدردانی کردند.


رئیس واحد صفاشهر نیز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری کشور است و جمعیت دانشجویی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: «دانشجو در هر مکان و موقعیتی که باشد نقش بسیار چشمگیر و پررنگی در پیشرفت علمی و فرهنگی آینده کشور دارد و قطعا کشوری پیشرفته است که دارای نظام آموزشی پیشرفته باشد که دانشگاه آزاد در این مهم سهم بسزایی دارد.»


دکتر عباس قلتاش با تبریک سال نو به تشریح امکانات نرم افزاری و سخت افزاری واحد دانشگاهی و طرح های توسعه ای در حوزه افزایش رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و فضاهای آموزشی پرداخت.


اسکان دانشگاهیان


در ایام تعطیلات نوروزی سال 96 بیش از 330 نفر از خانواده دانشگاهیان در خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر اسکان یافتند.


به گزارش آنا از تاریخ 26 اسفند 95 تا 13 فروردین 96 بیش از 330 نفر از خانواده اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که عمدتاً از استان های تهران، اصفهان، تبریز، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بودند با استقرار در خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر از امکانات رفاهی آن استفاده کردند که این آمار نسبت به سال قبل رشد داشته است.


شهرستان اشکذر با 33000 نفر جمعیت در فاصله 10 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد و در تعطیلات نوروزی امسال با اسکان 4104 خانوار، رتبه دوم پذیرش و اسکان مسافران و مهمانان نوروزی را بعد از مرکز استان به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب