دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 10:37

ربات آتریاس در پارک قدم زد و توپ‌بازی کرد + ویدئو

آتریاس که ربات طراحی شده در دانشگاه ایالتی اورگان آمریکا است، قبلا آزمایش‌های توانایی حرکت روی دوپا در فضای آزمایشگاهی را با موفقیت و ثبات پشت سر گذاشته بود و این بار دانشمندان موفق شدند این ربات را در یک پیاده‌روی در پارک نیز آزمایش کنند.
کد خبر : 16937

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Engadget، تیم دانشگاه اورگان توانست ربات دو پای خود، آتریاس را در پارک محلی آزمایش کند. در این تست که نخستین آزمون آتریاس در فضای باز و خارج از شرایط کنترل‌شده بود، این موجود جالب توانست به سادگی از سراشیبی‌ها بالا و پایین برود و تعادل راه‌رفتن خود را حفظ کند.


آتریاس حتی در یک بازی وسطی هم شرکت کرد و زمانی که توپ به او خورد، توانست لرزش‌ها و برهم‌خوردن تعادل خود را کنترل و از پس کار به خوبی بربیاید. همچنین در طول مدت آزمایش، ربات دانشگاه اورگان مشکلی با تغییر ناگهانی سرعت و جهت حرکت نداشت.


اهمیت این آزمایش تازه در جهان ربات‌ها بسیار زیاد است چراکه آزمایش‌های معمول در شرایط کنترل‌شده در آزمایشگاه انجام می‌شود اما ربات‌ها قرار است در دنیای واقعی که با شرایط آزمایشگاهی تفاوت زیادی دارد مورد استفاده قرار بگیرند.


بالاتر از تمام اینها، تیم دانشگاه اورگان قصد دارد در مسابقه رباتیک DARPA در ماه ژوئن 2015 (خرداد 94) شرکت کند و با توجه به اینکه ربات‌ها مانند انسان دچار ترس از صحنه نمی‌شوند، توقع می‌رود که آتریس در نمایش علنی خود رد این مسابقه نیز موفق باشد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: ربات رباتیک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته