دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1402 - 19:36
سرپرست لیگ امدادگر ماز مطرح کرد؛

لیگ امدادگر ماز؛ سخت‌ترین لیگ دانش آموزی ربوکاپ۱۴۰۲

لیگ امدادگر ماز؛ سخت‌ترین لیگ دانش آموزی ربوکاپ۱۴۰۲
سرپرست لیگ ربات امدادگر ماز گفت: لیگ امدادگر ماز یکی از لیگ‌های سخت دانش آموزی محسوب می‌شود که هفت تیم در آن حضور دارند.
کد خبر : 844004

محمد رفیعی سرپرست  لیگ «آر ام آر سی»  و «امدادگر ماز» بخش دانش آموزی در توضیح این لیگ‌ها به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این لیگ دانش آموز محور در دو بخش پرایمری زیر ۱۴ سال و سکندری بالای ۱۴ برگزار می‌شود و بچه‌ها باید بتوانند در بازه زمانی ۳ تا ۴ ساعته ربات را از صفرتا صد بسازند.

وی درباره چگونگی فعالیت و عملکرد ربات‌ها در لیگ آر ام آر سی ادامه داد: در این لیگ جذاب، سوالت مختلفی مطرح می‌شود مثلا در راند اول ربات باید از مسیر‌ها پر و پیچ و خم عبور کند و بسته را به مقصد برساند و در راند دوم ربات باید بتواند از مسیر‌های مشخص شده عبور کند و دری را برای عبور مصدومان باز کند.

وی ادامه داد: مجموعا ۱۶ تیم در این رویداد شرکت دارند که ۸ تیم در بخش پرایمری و ۸ تیم در بخش سکندری از استان‌های اصفهان، کرمان و تهران حضور دارند.

سرپرست این لیگ افزود: با توجه به اینکه این لیگ یکی از مهم‌ترین لیگ‌های دانش آموز محور است برگزیده بخش سکندری به جهانی فرانسه که تابستان امسال برگزار می‌شود راه پیدا می‌کند.

 رفیعی در ادامه درباره ربات امدادگر ماز گفت: در لیگ امدادگر ماز ۷ تیم شرکت کردند که یکی از لیگ‌های سخت دانش آموزی محسوب می‌شود.

رفیعی در ادامه درباره چگونگی عملکرد ربات‌های امدادگر گفت: این ربات‌ها در محیطی که ساختمان شبیه سازی شده وجود دارد حرکت می‌کنند و در طول مسیر باید بتوانند مسدوم‌هایی را که با رنگ و علائم مخصوص مشخص شده اند را پیدا و امدادرسانی کنند و پس از انجام ماموریت به نقطه شروع خودش بازگردد.

وی  با بیان اینکه تیم اول این لیگ سهمیه مسابقات جهانی را دریافت میکند ادامه داد: ما امسال عملکرد بسیار خوبی از سوی دانش آموزان دیدیم و امید داریم که می توانند رقابت خوبی با تیم های جهانی داشته باشند و مقام خوبی نیز کسب کنند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته