دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 10:50
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

اختصاص اعتبار 100 میلیارد تومانی برای توسعه اورژانس اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی از ارتقاء وضعیت معیشتی معلولان تحت پوشش و اختصاص اعتبارات لازم برای تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی استان‌های مختلف کشور طی امسال خبر داد.
کد خبر : 169354

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد برنامه‌های سال 96 این سازمان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های امسال سازمان بهزیستی کشور موضوع پیشگیری است که در راستای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در نظر داریم به پیگیری و پیشگیری از بروز این مسایل بپردازیم، همچنین با همکاری‌های دولت و مجلس وضعیت معیشتی مددجویان سازمان بهزیستی ارتقاء می‌یابد.


وی یکی از برنامه‌های دولت و مجلس را بهبود وضعیت معیشتی معلولان اعلام کرد و افزود: متاسفانه سالانه 30 هزار معلول ناشی از اختلالات ژنتیکی در کشور متولد می‌شوند که می‌توانیم با اجرای برنامه اجباری غربالگری ژنتیکی پیش از ازدواج تا حدی از بروز این مشکل پیشگیری کرد. البته بسیاری از معلولیت‌های فعلی ناشی از تصادفات رانندگی و سوانح جاده‌ای است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در بازنگری لایحه حمایت از حقوق معلولان کوشیدیم مسایلی از قبیل معیشت و اشتغال معولان مورد توجه و تاکید بیشتری قرار گیرد که در این راستا نیز در برنامه ششم توسعه بر موضوع پیشگیری از معلول‌زایی با اجباری کردن برنامه غربالگری ژنتیک تاکید کردیم، بر همین اساس امیدواریم امسال بتوانیم بر تعداد مراکز مشاوره و آزمایشگاه‌های ژنتیک بیافزاییم.


محسنی بندپی یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور را تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی دانست و گفت: امسال حدود 140 واحد اورژانس اجتماعی در شهرهایی با جمعیت بیش از 50 هزار نفر راه‌اندازی خواهد شد که برای این اجرای این موضوع نیز در برنامه ششم توسعه و بودجه 96 اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استان‌ها و مناطق مختلف کشور برای توسعه اورژانس اجتماعی مشخص و اعتباراتی بیش از 100 میلیارد تومان به اجرای این طرح اختصاص یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته