دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 05:52
هفته بیست و ششم لیگ برتر؛

جبران مافات شاگردان برانکو با عبور از پیکان/ زنده‌شدن امیدهای سیاه‌جامگان به شرط پیروزی بر استقلال خوزستان

تیم فوتبال پرسپولیس برای آنکه قهرمانی‌اش در لیگ شانزدهم به تاخیر نیفتد باید در هفته بیست و ششم از سد تیم آقا معلم بگذرد.
کد خبر : 169002

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 2 دیدار در مشهد و تهران آغاز می‌شود و نمایندگان آسیایی لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند. جایی که تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس به دیدار تیم‌های سیاه‌جامگان و پیکان خواهند رفت.


سیاه‌جامگان - استقلال خوزستان


حضور اکبر میثاقیان به جای خداداد عزیزی تنها این حسن را برای تیم سیاه‌جامگان داشت که باخت در کارنامه مشهدی‌ها دیده نمی‌شود. تیم میثاقیان در 3 بازی قبلی موفق شده برابر 3 تیم بزرگ استقلال، سپاهان و نفت‌تهران امتیاز بگیرد البته کسب حداقل امتیاز در این مسابقه‌ها با توجه به حضور تیم سیاه‌جامگان در رده پانزدهم جدول کمک آنچنانی به این تیم نکرده است. مشهدی‌ها برای آنکه در لیگ برتر بمانند نیاز به پیروزی دارند و میثاقیان در تلاش است تا شاگردانش دیگر مساوی نکنند و تنها به پیروزی بیاندیشند.


حریف این هفته تیم سیاه‌جامگان، آبی‌پوشان خوزستان هستند؛ تیمی که به رغم بی پولی‌های فراوانی که داشته توانسته رتبه تک‌رقمی در لیگ برتر داشته باشد و البته در لیگ قهرمانان آسیا صدرنشین گروه خود باشد. اگر همه تلاش سیاه‌جامگان در بازی امروز کسب 3 امتیاز برای ماندن در لیگ برتر است، استقلال خوزستان هم امیدوار است با رسیدن به پیروزی در این بازی شانس های خود را برای کسب رتبه چهارم لیگ برتر زنده نگه دارد.در این بازی سیاه‌جامگان غایبی ندارد اما آبی‌های خوزستانی با محرومیت آرش افشین و عقیل کعبی مواجه هستند که این موضوع کار سیروش پورموسوی را برای چیدن ترکیب دلخواهش سخت می‌کند. البته حساسیت لیگ قهرمانان آسیا و اینکه استقلال خوزستان بازی دشواری در خانه لخویا قطر دارد، شاید باعث شود تا سرمربی استقلال خوزستان به برخی بازیکنان تاثیرگذارش استراحت دهد چرا که صعود به مرحله حذفی آسیا هم اهمیت خاص خودش را دارد. در این میان اگر سیاه‌جامگان بتواند برنده زمین را ترک کند، این تیم موقتا به رده چهاردهم می‌آید و به ماندن در لیگ برتر امیدوار می‌شود. استقلال خوزستان هم با برد تا رده چهارم صعود می‌کند.


پرسپولیس - پیکان


هرچند باخت هفته گذشته پرسپولیس برابر صنعت‌نفت آبادان فاصله نزدیکترین تیم به سرخ‌پوشان را به 9 امتیاز رساند اما در فاصله 5 هفته به پایان لیگ برتر نگرانی زیادی برای قهرمانی آنها به وجود نیاورد اما برانکو دوست ندارد تیمش در ادامه فصل دچار مشکل خاصی شود و با از دست دادن امتیازات حساس در این هفته قهرمانی‌اش به تعویق بیفتد. بنابراین پرسپولیس از دیدار با پیکان فقط 3 امتیاز را می‌خواهد. برانکو برای رسیدن به این منظور تمرین فردای دیدار با صنعت‌نفت را تعطیل کرد تا شاگردانش استراحت کنند و با آمادگی در روزهای بعد تمرین کنند. سرمربی پرسپولیس همچنین تمرینات تیمش را پشت درب‌های بسته انجام داد تا آرامش تیمش از دست نرود. او در این بازی تنها فرشاد احمدزاده را به دلیل مصدومیت دراختیار ندارد و البته رامین رضاییان هم به طور کامل از جمع شاگردان برانکو خارج شده است تا فرصت بازی به صادق محرمی برسد که نمایش قابل قبولی تا اینجای فصل داشته است.


در سمت مقابل پیکان که چند هفته درکسب نتیجه موفق نبود، هفته پیش از سد ماشین‌سازی ته جدولی عبور کرد تا به همراه ذوب‌آهن و سپاهان 35 امتیازی شود و شانس بیشتری برای رسیدن به رده چهارمی و کسب احتمالی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار به شرط قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی داشته باشد. پیکان که در بازی امروز غایب خاصی ندارد با پیروزی برابر پرسپولیس ضمن افزایش شانس خود برای حضور در آسیا لیگ را جذاب‌تر می‌کند چرا که شکست سرخ‌پوشان و پیروزی تیم‌های استقلال و تراکتورسازی فاصله صدرنشین با تیم‌های دوم و سوم جدول را به 6 امتیاز می‌رساند. باید دید پرسپولیس که سال 95 را با باخت پشت‌سر گذاشته و در شروع سال 96 هم شکست را تجربه کرده، می‌تواند از باخت رهایی یابد و نوار پیروزی‌های خود را از سر بگیرد یا پیکان می‌تواند به حضور در آسیا امیدوار باقی بماند.


برنامه بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر به شرح زیر است:


چهارشنبه - 16 فروردین 96
سیاه‌جامگان مشهد - استقلال خوزستان، ساعت 16، ورزشگاه ثامن مشهد
پرسپولیس تهران - پیکان تهران، ساعت 18:500، ورزشگاه آزادی تهران


پنجشنبه - 17 فروردین 96
گسترش فولاد تبریز-استقلال تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه بنیان دیزل
ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:455، ورزشگاه فولادشهر اصفهان


جمعه - 18 فروردین 96
ماشین‌سازی تبریز - پدیده خراسان، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
سایپای تهران - نفت تران، ساعت 17:30، ورزشگاه پاس قوامین تهران
فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه غدیر اهواز
صبای قم - تراکتورسازی تبریز، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته