دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 13:06
معاون وزیر نفت اعلام کرد:

مصرف انرژی در ایران 5.3 برابر استاندارد جهانی است

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت مصرف انرژی در ایران را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این میزان 2.2 برابر عربستان و 9 برابر ژاپن است.
کد خبر : 16778

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، منصور معظمی در همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی در حاشیه دومین روز نمایشگاه بین المللی نفت با هشدار نسبت به مصرف بی‌رویه انرژی در کشور اظهار کرد: این میزان مصرف انرژی زنگ خطری برای اقتصاد ایران است.


معاون وزیر نفت در ادامه با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها گفت: در حال حاضر ۸ درصد از برنامه تصویب شده مجلس پیش هستیم.


وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۸۰ میلیارد دلار پروژه در قالب بند «ق» تبصره ۲ در شورای اقتصاد تصویب شد که عملیات اجرایی آن امسال آغاز می‌شود، گفت: با اجرای این طرح‌ها که بخشی از آن به بخش گازرسانی اختصاص می‌یابد، پوشش گازرسانی به ۹۸ درصد می‌رسد.


معظمی با بیان اینکه با افزایش تولید گاز و گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع، بخش عمده‌ای از سوخت مایعی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت آزاد می‌شود، افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزیر نفت باید سالانه ۲۰ میلیون تن مازوت و گازوییل (روزانه ۴۰ میلیون لیتر مازوت و ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر گازوییل) صادر شود که کار دشواری است.


به گزارش آنا، بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز روز گذشته با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و زنگنه وزیر نفت آغاز به کار کرد و تا روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته