دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1396 - 15:21

مذاکرات پنهانی فلین با مقامات ترکیه برای بازگرداندن گولن

مایکل فلین، ژنرال بازنشسته آمریکا که چندی پیش از سمت خود به‌عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید استعفا کرد، در زمانی که مشاور کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بوده، در خصوص بازگرداندن فتح‌الله گولن با مقامات ترکیه گفت‌وگو کرده است.
کد خبر : 167717

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وال استریت ژورنال، به گفته جیمز وولسی، مدیر سابق اطلاعت مرکزی آمریکا که در جلسات حضور داشته است، این گفت‌و‌گوها در تابستان گذشته انجام شده است و موضوع گفت‌و‌گو بازگرداندن فتح‌الله گولن، روحانی ترک بوده است که این کشور او را مسئول کودتای ناکام در ترکیه می‌‌داند. مذاکرات در این باره بوده است که گولن بدون برخورد به موانع مربوط به فرآیند قانونی استرداد به ترکیه بازگردانده شود.


افرادی که در جریان بوده‌اند گفته‌اند که وزیران ترکیه از این موضوع و ایده‌های مطرح شده استقبال کردند. اسناد افشای لابی خارجی نشان می‌دهد که داماد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و وزیر امور خارجه این کشوردر این جلسات حاضر بوده‌اند.


وولسی گفت که ایده این بوده که گولن را به صورت مخفیانه خارج کنند اما جزئیات آن مشخص نشده است.


جلسه در تاریخ 19 سپتامبر(29 شهریور) 2016 و در شهر نیویورک برگزار شده است.


فلین به مدت 24 روز مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود اما پس از آنکه مشخص شد در خصوص تماس‌های خود با سفیر روسیه در واشنگتن اطلاعات اشتباه به مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا ارائه کرده، مجبور به کناره‌گیری از سمتش شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته