دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 11:40

رونمایی از دوکتاب رمان و ادبیات داستانی در دانشگاه آزاد واحد ملایر

همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب، نشست تخصصی ادبیات داستانی معاصر با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، استادان و دانشجویان کار‌شناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در سالن اجتماعات استاد شهریار این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 16731

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا روزبهانی مدیر گروه کار‌شناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر و از استادان برجسته و مطرح استان همدان در سخنان خود با عنوان «تلفیق خاطره و گزارش با نثر داستانی» به بررسی کتاب ادبیات داستانی «خرداد که می‌شود» پرداخت و برخی از ویژگی های این اثر از جمله توصیف، تدوین سینمایی، صحنه پردازی‌های نمایشی و... را تبیین کرد.


سپس تیمور آقامحمدی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان همدان با موضوع (کانونی شدن روایت در ادبیات داستانی معاصر) با توجه به شیوه‌های متعدد و متنوع روایی در داستان، با مرور نظریه‌ها و تئوری‌های نقد روایت، داستانی از بیژن نجدی، نویسنده معاصر ایرانی را از این منظر ارائه کرد.


در پایان از دو کتاب «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک» در حوزه ادبی، برگزیده دومین دوره جایزه رمان اول ماندگار «مهرگان» تالیف سمیرا ابوترابی و «خرداد که می‌شود» در حوزه ادبیات داستانی، مستندی از زندگی اسیران جنگی در ایران تالیف ناصر صارمی رونمایی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب