دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 12:46
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان:

نشریات دانشجویی در پویایی بعد فرهنگی جامعه‌ نقش محوری دارند

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان گفت: نشریات دانشجویی در پویایی بعد فرهنگی جامعه‌ نقش محوری دارند که امیدواریم روزی برسد هیچ مسئولی از انتشار نشریات هراسی نداشته باشد.
کد خبر : 16725

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید علی‌اصغر تروهید در مراسم اختتامیه جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور که به میزبانی واحد همدان برگزار شد گفت: در برگزاری این جشنواره سعی شد توانمندی دانشجویان علاقه‌مند به حوزه مطبوعات و رسانه را عرضه کنیم.


وی افزود: در کنار برگزاری جشنواره و برپایی نمایشگاه توانمندی نشریات بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری همدان نیز برای میهمانان دانشگاهی جشنواره در نظر گرفته شده بود.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان اضافه کرد: حضور رسانه‌های استان و همچنین بازدیدی که از چاپخانه پیام‌رسانه صورت گرفت یک کارگاه علمی و آموزشی برای دانشجویان حاضر در جشنواره بود تا با کار حرفه‌ای ای عرصه آشنا شوند.


وی با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی تنها نباید به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بپردازند، گفت: انتشار نشریات دانشگاهی می‌تواند به رونق مجلات علمی در مراکز آموزشی کمک بزرگی کند.


تروهید اضافه کرد: نشریات می‌توانند در پویایی بعد فرهنگی جامعه‌ نقش محوری داشته باشند و امیدواریم روزی برسد هیچ مسئولی از انتشار نشریات هراسی نداشته باشد.


در ادامه این جلسه دبیر اجرایی جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور بیان کرد: استقبال دانشگاهیان از این جشنواره، نوید آینده درخشانی در جشنواره‌های منطقه‌ای غرب کشور و حتی ملی را می‌دهد.



سیدحمید مهدیون خاطرنشان کرد: با تصمیم مسئولان قرار است نشریات حاضر در جشنواره غرب کشور به مرحله نهایی کشوری ارسال شوند تا در جشنواره‌ای با حضور همه واحدهای دانشگاهی مورد ارزیابی و قضاوت قرار گیرند.


وی یادآور شد: در طول برگزاری این جشنواره سه کارگاه آموزشی برای دانشجویان حاضر برگزار شد که استقبال آنها را به دنبال داشت.


دبیر اجرایی جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور افزود: این کارگاه‌ها با عنوان چگونگی روزنامه‌نگاری و نشریات، رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها و کارگاه علمی آشنایی با مراحل چاپ نشریات برگزار شد.


در ادامه این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه‌ای را قرائت کرد.


علی طاهری ، تعداد کل نشریات شرکت کننده در مسابقه جشنواره نشریات دانشگاهیان غرب کشور را 35 نشریه مکتوب و هفت نشریه الکترونیکی در قالب لوح فشرده اعلام کرد.


وی تصریح کرد: این جشنوراه در چهار سطح کلی، ویژه نامه، زمینه های خاص و نشریه های الکترونیکی برگزار شد و هیچ یک از مراکز دانشگاهی دارای سهمیه خاصی نبودند و معیار گزینش براساس امتیاز بالاتر هر یک از نشریه‌ها بود.



به گزارش آنا، جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور با حضور استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام که به میزبانی دانشگاه آزاد همدان و از 14 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه آزاد برپا شده بود عصر چهارشنبه هفته جاری با اعلام نفرات و نشریات برتر به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: همدان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب