دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 17:43

گرامیداشت مقام استاد و روز معلم در واحدهای دانشگاهی صوفیان، ایلخچی و آباده

مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از مقام استادان با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان در واحدهای دانشگاهی صوفیان، ایلخچی و آباده برگزار شد.
کد خبر : 16697

گرامیداشت روز معلم در واحد صوفیان


مراسم گرامیداشت هفته معلّم دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان با حضور استادان و مسئولان و دانشجویان و کارکنان واحد صوفیان و شهردار و اعضای شورای شهر، در سالن آمفی‌تئا‌تر واحد دانشگاهی برگزار شد و از زحمات استادان واحد با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.


حجت‌الاسلام عابدی مسئول دفتر فرهنگ اسلامی این واحد با گرامیداشت یاد و خاطرهٔ استاد شهید مرتضی مطهری، گزارش عملکرد کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی دانشگاه را ارائه کرد و از ایجاد خانه فیلم سینما و تأسیس خانه موسیقی و تئا‌تر از سوی دانشجویان مستعد و فعال در حوزه سینما و تئا‌تر و موسیقی خبر داد.


در حاشیه مراسم مهندس ارشدی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر صوفیان در دیداری که با استادان داشت، با گرامیداشت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری روز معلم را به فعالان عرصه علم و پژوهش تبریک گفت.


رئیس واحد صوفیان به فعالیت‌های پژوهشی اخیر انجام‌ یافته از سوی پژوهشگران واحد با توجه به محصول جدید تولیدشده از زباله، اظهار کرد: این محصول دانش‌بنیان در طی این دوماه به مرحله تولید وبهره برداری رسیده است.


حسین خسروی فر با توجه به اینکه این محصول دانش‌بنیان در آینده نزدیک طی مراسمی با حضور مسئولین رونمایی خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: در صورت آمادگی و درخواست ارگان‌ها و سازمان‌ها، حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان قادر خواهد بود محصولات خود را تولید و به بازار عرضه کند.


بزرگداشت روز معلم و تجلیل از مقام استاد در واحد ایلخچی


به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته معلم مراسمی با حضور دکتر محمد نریمانی راد رئیس واحد، اعضای هیئت رئیسه و جمع کثیری از استادان و اعضای هیئت علمی در سالن کنفرانس واحد ایلخچی برگزار شد.


نریمانی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید آیتالله مرتضی مطهری با تشریح ابعاد شخصیت این معلم انسان ساز به تبیین جایگاه شغل معلمی در جامعه و نقش تعلیم و تربیت اساتید در دانشگاه‌ها پرداخت.


وی خاطرنشان کرد: معلمان برای ادامه حیات بشری و تکمیل خلقت انسان به روشنگری در افکار و آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فنی می‌پردازند که در سطح دانشگاه این مهم به عهده استادانی است که ادامه رشد و تعالی انسان را به سمت قرب الهی محقق می‌کنند.


آئین بزرگداشت مقام معلم در واحد آباده برگزار شد


به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده و با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و حوزه بسیج دانشجویی مراسم تجلیل از مقام استاد و معلم در واحد آباده برگزار شد.


دکتر مهدی زارع سرپرست واحد با تبریک این روز به اساتید گرامی، گفت تعدادی رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکتری در سازمان مرکزی و وزارت علوم در حال پیگیری است که انشاءالله در آینده نزدیک به تصویب قطعی خواهد رسید.


مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه آباده هم با تبریک به اساتید از سرپرست واحد به خاطر برگزاری این مراسم تقدیر کرد و افزود: اولین معلم بشر خداوند است و او اسم الرحمان را برای خود انتخاب کرده است زیرا الرحمان به معنی مهرورزی برای همه است.


مهدی جو با توجه به اهمیت پرورش قبل از آموزش، اظهار کرد: دومین معلم انسان‌ها انبیا هستند که هدف اصلی آن‌ها هدایت انسان‌ها در مسیر درست است.


مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه آباده گفت: ما نیاز به علم داریم نه ترجمه و مقام معظم رهبری روی این مطلب تأکید زیادی دارند. مقام معلم بالا است چون مقام علم، ایثار و کرامت بالاست. شهید مطهری مجاهد و استادی بزرگ بود.


فرمانده سپاه آباده هم با تبریک روز معلم و استاد گفت: شما عزیزان قدر و منزلت جابگاه خود را بدانید که شغل شما شغل انبیاست. مأموریت اصلی بسیج حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است آمریکا به دنبال حضور در منطقه خاورمیانه است و دنبال به راه انداختن جنگ تمدن هاست و می‌خواهند کشورهای مسلمان را به جان هم اندازند.


آزرم اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل مسلمان خشونت علیه آنهاست دشمنان اسلام، اسلام هراسی را تبلیغ می‌کنند و می‌خواهند بین شیعه وسنی جنگ ایجاد کنند. وی خواستار فعالیت بیشتر حلقه‌های صالحین و خروج ایده‌های کاربردی از آن شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته