دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 16:48
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

دانشجویان توجه به اندیشیدن و اهمیت اندیشه را سرلوحه کار خود قرار دهند

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) فرمود «کلیه آثار شهید مطهری مورد تایید من است»، پس به دانشجویان توصیه می‌کنم آثار این شهید بزرگوار را به دقت مطالعه کنند و توجه به اندیشیدن و اهمیت اندیشه را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر : 16696

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا منظری توکلی در مراسم نکوداشت مقام استاد در واحد بافت اظهار کرد: آیات ابتدایی سوره مبارکه علق اولین منشور تعلیم و تربیت در اسلام هستند که طبق این آیات اولین معلم بشریت خداوند است.


نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند تنها جایی که بر بشر منت گذاشته، هدایت انسانهاست. جایی که در قرآن می‌فرماید از جنس خودتان پیامبری برانگیختم تا به شما کتاب و حکمت بیاموزد. انسان به ضلالت می‌افتد و و انسانیت شکوفا نمی‌شود مگر زمانی که هدایتگری در بین آنان باشد که با اقتدا به او بتوانند راه را تشخیص دهند.


منظری توکلی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برتوجه جوانان به سه مولفه مطالعه، تهذیب نفس و ورزش کردن خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمود «کلیه آثار شهید مطهری مورد تایید من است»، پس به دانشجویان توصیه می‌کنم آثار این شهید بزرگوار را به دقت مطالعه کنند و توجه به اندیشیدن و اهمیت اندیشه را سرلوحه کار خود قرار دهند.


رئیس واحد بافت هم با تبریک هفته معلم اظهار کرد: در جامعه انسانى اساسى‌ترین کار تعلیم و تربیت است و کسى که این رسالت را به دوش مى کشد معلم است. براساس همین تعریف است که پیامبران، معلم بشر خوانده مى شوند یعنى معلمان با الگوگیرى از رسولان الهى به پرورش و آموزرش افراد جامعه، همت مى گمارند.


ابراهیم خراسانی پاریزی ادامه داد: اهمیت هر کارى را باید با نقش و ارزش آن سنجید. اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که ساختن و هدایت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است.


وی با بیان اینکه معلم و استاد تا خود را نساخته باشد نمى تواند دیگران را بسازد، خاطرنشان کرد: استاد باید خودسازى کند، و براى این امر پیش نیاز دیگرى لازم است و آن، خودشناسى است، یعنى خودسازى به هیچ روى میسر نیست مگر آنکه فرد ابتدا خود را شناخته باشد. بنابراین پیش زمینه هاى لازم براى استاد دو چیز است: خودشناسى و خودسازى.


خراسانی پاریزی بیان کرد: معلمان و اساتید نقش برجسته‌ای در رشد و بالندگی دانشجویان داشته و با همت خود چشم انداز روشنی را برای آینده کشور عزیزمان ایران ترسیم می‌کنند که امیدوارم بیش از پیش به اهمیت نقش این بزرگواران در ساختن جامعه‌ای پویا توجه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته