دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 17:01
منادی در واحد تبریز:

دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگترین تولیدکنندگان علم در کشور است

دکتر علیرضا منادی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو بزرگترین تولیدکننده های علم در کشور است.
کد خبر : 16665

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، منادی در مراسم گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: درسایه حمایت امام راحل و همت هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی امروزه این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان بوده، بزرگترین تولید علم کشور برعهده آن بوده و 40 درصد آموزش پزشکی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی افزود: در کل کشور با تصویب دو واحد بین الملل دانشگاه آزاد موافقت شده است که واحد بین الملل تبریز یکی از آنها بوده و این افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی است.


وی تصریح کرد: راه اندازی دانشکده دندانپزشکی در واحد تبریز و پذیرش 60 دانشجوی دندانپزشکی و 60 دانشجوی بهداشت دهان و دندان از مهر ،جذب 35 متخصص دندانپزشکی، تجهیز و افتتاح بیمارستان امام سجاد(ع) به عنوان ارزان ترین بیمارستان غیرانتفاعی در استان و ارائه خدمات رایگان به جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان گام بلند دیگری در راستای درآمدزایی و ارائه خدمات آموزشی، پزشکی به استان است.








رضایی: برج فناوری وپردیس تحقیقاتی،مراکز رشد، پارک تخصصی مکاترونیک و صنایع هوشمند، آزمایشگاه های تحقیقاتی، کشت قارچ، توت فرنگی، محصولات لبنی، راه اندازی غذاخوری آزاد و احداث پارکینگ، اقداماتی است که در راستای اقتصاد دانش بنیان و درآمدزایی در یکسال اخیر در واحد تبریز صورت گرفته است

منادی افزود: با تلاش ها و پی گیری های انجام شده برای تجهیز و افتتاح بیمارستان امام سجاد(ع) با قراردادی که با تأمین اجتماعی تهران عقد شده و با اخذ مجوز استفاده از ارز دولتی، هزینه ای بالغ بر12 میلیارد تومان تخفیف گرفته شده که صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها بوده است.


رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی نیروگاه 3000 مگابایتی برق در تبریز،اخذ 300 رشته در مقاطع مختلف برای دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی،انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه، بیمه حوادث ناشی از گاز،بزرگراه ایران به اروپا که بیش از نیمی از آن کارشده،پی گیری بازنشستگی زود هنگام کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی وحل مشکلات تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان برخی از اقدامات انجام شده است.


در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تبریک هفته معلم گفت: استاد مطهری(ره) نقش بسیار بزرگی در روشنگری جامعه و قشر فرهیخته داشت و آثار غنی وی در احیاء و ارتقای فرهنگ اصیل دینی که مطابق با خواسته مردم ایران است برکسی پوشیده نیست.


دکتر علی رضایی با اشاره برگزاری جشنواره فرهیختگان در تهران گفت: این جشنواره در 25 بخش در حال برگزاری است که واحد تبریز در سه بخش:مقاله برتر، ترجمه کتاب برتر و اختراع برتر در رتبه اول می باشد که این افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افزود: اخذ رتبه علمی پژوهشی وزارتین توسط سه مجله:مدیریت بهره وری،آموزش و ارزیابی و آسیب شناسی درمانگاهی دامپزشکی نیز افتخار دیگری برای واحد تبریز است.


وی تأکید کرد: برج فناوری وپردیس تحقیقاتی،مراکز رشد، پارک تخصصی مکاترونیک و صنایع هوشمند، آزمایشگاه های تحقیقاتی، کشت قارچ، توت فرنگی، محصولات لبنی، راه اندازی غذاخوری آزاد و احداث پارکینگ، اقداماتی است که در راستای اقتصاد دانش بنیان و درآمدزایی در یکسال اخیر در واحد تبریز صورت گرفته است.


در ادامه این مراسم از11 استاد نمونه و برتر، 5 نفر از اساتید که ارتقا مرتبه علمی داشتند و5 نفر از کارکنان باسابقه بیش از 18 سال فعالیت در حوزه آموزش وهمچنین رئیس آموزش واحد تبریز به عنوان کارمند تلاشگر ومتعهد تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


مراسم گرامیداشت هفته معلم به همت دفتر روابط عمومی و مشارکت معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تبریزباشرکت دانشگاهیان 16 اردیبهشت در سالن شهریار این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته