دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 17:05

پذیرش و ارائه مقاله کارمند واحد شبستر در کنفرانس بین‌المللی دبی

مقاله محسن زینالی کارمند واحد شبستر و امیر حق‌جو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تسوج در کنفرانس بین‌المللی شهر مصدر دبی پذیرش و به صورت ویدئوکنفرانس ارائه شد.
کد خبر : 16656

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله محسن زینالی کارمند واحد شبستر و امیر حق‌جو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تسوج با عنوان: «معماری پایدار در اقلیم شهر تبریز» در کنفرانس بین‌المللی پایداری در معماری و شهرسازی شهر مصدر دبی پذیرش و به صورت ویدئو کنفرانس ارائه شد.


محسن زینالی درباره این مقاله گفت: بحث معماری پایدار از چند دهه پیش آغاز شده و کشورهای مختلف، راهکارهای بسیاری را برای تکامل و تکمیل آن ارائه کرده‌اند. قطعا اصول پایداری که‌‌ همان صرفه‌جویی در منابع و طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و همزیستی با محیط و اقلیم است باید مد نظر طراحان و فعالان عرصه معماری قرار بگیرد.


وی با توجه به اینکه معماران ایرانی در اقلیم‌های مختلف توانسته‌اند بهترین هماهنگی را با محیط ایجاد کنند و با استفاده از امکانات کم و محدود‌یت‌های مختلف توانسته‌اند بهترین شرایط زیستی را برای کاربران فراهم کنند، افزود: معماری تبریز یکی از نمونه‌های موفق معماری بومی بحساب می‌آید که از دیر باز تاکنون توجه به معماری بومی و شناساندن اصول نهان معماری پایدار در آن یکی از راهکارهای مفید برای شناساندن معماری پایدار است.


این کنفرانس با محوریت معماری، شهرسازی و انرژی‌های پایدار و توجه به بحران آب و انرژی در فوریه ۲۰۱۵ از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات و کانون سراسری انجمن‌های صنفی مهندسان معمار ایران در مصدر دبی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته