دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1396 - 11:25
مدیرعامل بیمه دی:

بازیگران صنعت بیمه باید حرفه‌ای‌تر باشند

مدیرعامل شرکت بیمه دی با تاکید بر اینکه بازیگران صنعت بیمه باید حرفه‌ای‌تر شوند، گفت: زمانی که شرکت بیمه نماینده مناسبی را نمی‌گیرد ین نماینده مرکتب تخلف خواهد شد و بخش زیادی از وقت و انرژی کسی که باید به امور توسعه ای شرکت برسد، صرف تصیح و بررسی امور نادرست می‌شود.
کد خبر : 166443

مجید بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه بررسی اقدامات نمایندگی‌های متخلف بیمه خود نیازمند طی یک پروسه طولانی است، افزود: زمانی که من در بیمه دی کارم را شروع کردم، این شرکت 1860 نفر نماینده داشت، در حالی که اکنون این تعداد را به 560 نفر کاهش داده ایم. واقعیت این است که نمی شود به یک نفر در حالی که آرایشگر یا کفش فروش است، نمایندگی بیمه هم داد.


وی تصریح کرد: امروز اگر کسی بخواهد دفترخانه اسناد رسمی تاسیس کند، به راحتی این اجازه را خواهد یافت؟ آیا کاری که یک نماینده بیمه می کند و مسئولیتی که ایجاد می کند، کمتر از مسئول دفترخانه اسناد رسمی است؟


بختیاری عنوان کرد: من معتقدم پالایش نمایندگان در شرکت بیمه دی کار درستی بود، چون داشتن نمایندگی بیمه شوخی نیست.


وی ادامه داد: در صنعت بیمه هم معتقدم کسی که مدرک دکترا داشته باشد الزاما نمی تواند فعالیت خوبی انجام دهد. در لندن از شما نمی پرسند چه درسی خوانده اید، بلکه می پرسند دوره های بیمه ای چارتر را گذرانده اید یا خیر؟ کسی که ماشین سواری می‌کند، الزاما کامیون را نمی تواند براند. خیلی از نمایندگانی که در طول سالها جذب شده اند، با همین شرایط نامطلوب جذب شده اند.


مدیرعامل بیمه دی بیان کرد: واقعا باید پرسید شرکتها با چه کیفیتی نمایندگی داده اند؟ بخش قابل توجهی از نارضایتی مردم از صنعت بیمه به عملکرد چنین نمایندگانی باز می‌گردد.


وی تاکید کرد: ارائه مجوز نمایندگی بیمه دست کم باید به اندازه ارائه مجوز راه اندازی یک دفترخانه اسناد رسمی سخت باشد. البته فرایند بازاریابی چیز دیگری است.


بختیاری خاطر نشان کرد: یک نماینده می تواند خود بازاریابانی داشته باشد، اما کسی که بیمه نامه را صادر و امضا می کند، باید بسیار حرفه ای باشد. نمایندگی باید بخشی از توسعه فرهنگ باشد و دردسر برای صنعت درست نکند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب