دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 17:24

واحد شبستر کتاب «معجزه حفظ کوثری قرآن کریم» را چاپ کرد

کتاب «معجزه حفظ کوثری قرآن کریم: (گام به گام تا حفظ قرآن کریم)» از سوی سعید وحیدی‌مهر عضو هیئت علمی واحد شبستر تألیف و از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر منتشر شد.
کد خبر : 16622

سعید وحیدی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: کتاب «معجزهٔ حفظ کوثری قرآن کریم: (گام به گام تا حفظ قرآن کریم)» در ۳ فصل تالیف شده و در آن سعی شده است علاوه بر یادآوری اهمیت حفظ قرآن کریم و انگیزه‌های آن، بهترین و کامل‌ترین تکنیک‌ها و روش‌های عملی حفظ قرآن کریم و مرور محفوظات به صورت انفرادی و گروهی گردآوری و تدوین شود. فصل سوم به تجربیات حفظ و توصیه‌ها و پاسخ‌ به برخی از پرسش‌ها در مورد حفظ اختصاص داده شده است.


معاون دانشجویی واحد شبستر درباره نام‌گذاری کتاب گفت: گاهی اوقات حفظ کلام الله به شکل تکاثری است، یعنی انباشتن صِرف مجموعهٔ آیات و سوره‌ها در حافظه، و گاهی کوثری و آنچه که در روح و جسم ما معجزه می‌کند آن نوع حفظی است که از جهات مختلف خیر کثیر است. از این جهت این تالیف معجزهٔ حفظ کوثری نامیده شد.


وی با توجه به اینکه در این کتاب برای تسریع یادگیری و تصویرسازی برخی مطالب از عکس استفاده کرده است افزود: محققان زیادی در مورد حفظ و مرور قرآن کریم کتاب‌هایی را نوشته‌اند که سعی شده مهم‌ترین آن‌ها در بخش منابع و مآخذ مکتوب و شنیداری کتاب معرفی شوند ولی شاید بتوان کتاب معجزهٔ حفظ کوثری قرآن کریم را به عنوان اولین کتاب مصور در مورد حفظ کلام الله نام برد.


وحیدی‌مهر پیش از این دو کتاب در حوزه قرآنی با عنوان‌های «قواعد صحیح خوانی قرآن کریم» و «خودآموز زبان وحی» با موضوع آموزش ساده و آسان روخوانی، تجوید مقدماتی و تمرین تدبر در آیات نورانی قرآن کریم منتشر کرده است.



این کتاب در ۱۲۵ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ نسخه چاپ شده و به قیمت ۸۰۰۰۰ ریال عرضه می‌شود. ویراستاری کتاب از سوی دکتر جلیل امیرپور داریانی انجام یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته